کد خبر ۱۱۳۵۷۱ ۶۴۰ بازدید انتشار : ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۳
خطیب نماز جمعه قم:

برخی خواص در اغتشاشات اخیر کم کاری کردند/دولت در کنار گذاشتن مدیران خسته و غیرانقلابی لحظه ای درنگ نکند

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم ما در مقابله با اغتشاشگران خوش درخشیده و حماسه آفریدند، گفت: پایان اغتشاشات به مانای نادیده گرفتن اعتراض مردم نیست بلکه باید دولت از نیروهای توانمند و با انگیزه در حل مشکلات مردم استفاده کند و نسبت به کنار گذاشتن بانیان وضع موجود و مدیران خسته، ضعیف و غیر انقلابی لحظه ای درنگ نکند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد در تفسیر آیه ۵۸ سوره توبه در رابطه با روحیات منافقان اظهار کرد: منافقان اگر در هنگام تقسیم غنایم چیزی به آنها و بستگانشان برسد راضی و ساکت هستند ولی اگر به آنها چیزی نرسد به پیامبر اهانت می کنند.

وی با بیان اینکه منافقان نمی خواهند فرمایشات پیامبر صلوات الله علیه و اله در دل‌های مردم اثرگذار باشد، گفت: حاکم در میان مردم به دو اصل رعایت انصاف و عدالت اشتغال دارد و رهبر هیچگاه به عده ای بیشتر و به عده ای کمتر نمی دهد و بعضی را به خاطر بعضی دیگر محروم نمی کند ولی منافقان این عدالت را بر نمی تابیدند و با دادن نسبت های ناروا به پیامبر برای مسلمانان گرفتاری درست می کردند.

امام جمعه قم با بیان اینکه هدف منافقان این بود که جسارت به پیامبر صلوات الله علیه و اله را باب کنند واز تأثیر و نفوذ کلام پیامبر در میان مردم بکاهند، افزود: خواسته منافقان در تقسیم اموال و غنایم این بود که آنها از غنایم برخوردار شوند و اگر چیزی به آنها داده نمی‌شد ناراضی و نا خشنود بودند.

وی با بیان اینکه همیشه در دنیا عده ای اگر امتیاز مالی نداشته باشند درباره رهبرشان بد قضاوت می کنند، گفت: این عده اگر از امتیاز مادی بر خوردار باشند ولو اینکه به دیگران ظلم و ستم شود زبان به مدح می گشایند و عیب جویی خود را کنار می گذارند زیرا عیب جویی آنان برای مصالح و نفع عمومی نیست بلکه برای منافع خودشان است.

سعیدی با تأکید بر اینکه منافقان بدترین و کثیف ترین اقشار جامعه هستند، افزود: منافقان طبع جهنمی دارند و مرتب به دنبال دنیای خود هستند و اینطور نیستند که با یک بار امتیاز گرفتن خوشنود شوند بلکه اگر یک بار به آنها چیزی نرسد خشمگین می شوند و آرام و قرار ندارند.

وی در خطبه دوم با تبریک هفته تشکیل بسیج اظهار کرد: امام راحل با نورانیت الهی خود افق آینده بسیج را در حفظ و ماندگاری انقلاب و اسلام و اقتدار، عزت و پیشرفت ایران اسلامی دیده بودند.

امام جمعه قم با بیان اینکه بسیج مکتب ایمان، اخلاص و تولید عمل صالح با حضور به هنگام در میدان خطر در راه دفاع از ارزش ها است، گفت: بسیج در حفظ وحدت، انسجام و همدلی با ملت و مقابله با دشمن بعثی و شکل دهی حماسه ۸ سال دفاع مقدس نقش مهمی داشته و در ادامه در سازندگی، پیشرفت، نوآوری، جهاد علمی و ایجاد ایران قوی و مستقل با روحیه شهادت طلبی با محوریت مساجد همه قلمروهای مهم را فتح نموده است.

وی با بیان اینکه بسیج مظهر امید و نقطه اتکاء ایران برای آینده است، افزود: بسیج یعنی الگوگیری از شخصیت امیرالمؤمنین علیه السلام در پیشگامی و فداکاری مؤمنانه و مجاهدانه برای اسلام و جانفشانی برای خشنودی خدا و این روحیه است که شهدایی مانند حسین فهمیده، بهنام محمدی، علی لندی، محسن حججی، آرمان علی وردی و روح اله عجمیان را قهرمانان راستین ملت ایران اسلامی کرده است.

سعیدی با بیان اینکه بسیجی از سرزنش هیچ سرزنش کننده ای نمی ترسد، در میدان حاضر است و همین هم باعث خشم دشمنان شده است، گفت: اگر امروز شیاطین رسانه های خود را علیه بسیج به کار می برند برای این است که می بینند بسیج و روحیه و تفکر بسیجی در میان مردم ایران موج آفرینی می کند وآمریکا و دنباله روهای آنها در منطقه هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر بسیج با درخشش و مظلومیت برای حفظ امنیت و آرامش در کنار نیروهای امنیتی و نیروی پرافتخار و مقتدر انتظامی برای خدمت به ملت ایستادگی کرد و ما از این دلاوران قدردانی و تشکر می کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: این اغتشاشات حاصل تجربه و طراحی چهار دهه دشمنان اسلام و ایران و عصبانیت شدید و انفعال آنها از پیشرفت، عزت و عظمت ایران در منطقه و سطح بین المللی است.

وی بیان کرد: دشمنان جنگ احزاب، پیچیده، ترکیبی و تمام عیاری را در همه عرصه های ممکن علیه اسلام، ایران، هویت اسلامی مردم، قرآن و مقدسات به راه انداختند ولی ما صراحتا اعلام می کنیم تا زمانی که اسلام و وحدت وجود دارد دشمنان راه به جایی نمی برند.

سعیدی با بیان اینکه دشمنی دشمنان با شدت تمام توسط رسانه هایشان تبلیغ می شود و با خشونت و داعش صفتی به جان مردم می افتند و به تخریب اموال مردم و آتش زدن کسب و کار مردم و ایجاد وحشت می پردازند، افزود: در عین حال این حرکت های داعشی صفت با تحریف واقعیت ها و جنگ روایت ها مورد حمایت مستکبران قرار می گیرد و خود را حامی حقوق بشر معرفی می کنند.

وی این اغتشاشات را برای شناخت دشمن و عمق کینه توزی آنها حائز اهمیت دانست و گفت: این به معنای نادیده گرفتن مشکلات، گرانی ها، بیکاری و مطالبات به حق مردم از مسئولان نیست و مسئولان باید با تلاش مضاعف، تدبیر و امید آفرینی در عمل مشکلات مردم را بر طرف کنند.

امام جمعه قم افزود: دولت باید از نیروهای توانمند و با انگیزه در حل مشکلات مردم استفاده کند و نسبت به کنار گذاشتن بانیان وضع موجود و مدیران خسته، ضعیف و غیر انقلابی لحظه ای درنگ نکند.

وی با بیان اینکه مردم ما در مقابله با اغتشاشگران خوش درخشیدند و حماسه آفریدند، افزود: حضور مردم در حماسه ۱۳ آبان، راهپیمایی بعد از نماز جمعه و تشییع شهدای امنیت در مناطق مختلف کشور دشمن شکن و تاریخساز شد و نشان داد که مردم ما بعد از این حوادث قوی‌تر شدند و با عزم و اراده بیشتر و با اتحاد، همدلی و بصیرت در دفاع از آرمان های امام و شهدا و تبعیت از رهبر معظم انقلاب تا پای جان خواهند ماند .

سعیدی تصریح کرد: با توجه به حوادث اخیر کشور حضور مداوم و مستمر مردم در میدان و سطح خیابان ها در قالب موکب های حسینی و فاطمی و ایستگاه های تکریم شهدا در سراسر کشور تضمین کننده امنیت و آرامش و خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

وی با بیان اینکه حضور مستمر شما مردم در میدان باطل السحر همه توطئه ها و فتنه های دشمنان داعشی صفت خواهد بود، افزود: باید امنیت محله محور و مردم پایه را در هفته بسیج با محوریت مساجد و پیشگامی خواهران و برادران انقلابی و پای کار تشکیل داد و این روند تا پایان سال تداوم پیدا کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم ما همیشه نشان دادند که پیشگام هستند ولی متأسفانه برخی از خواص در اقشار مختلف آنگونه که باید در میدان حاضر نشدند، گفت: مردم گله مند هستند و انتظار بجایی دارند که شخصیت های مؤثر در مسیر انقلاب جریان سازی کنند و همراه مردم باشند.

وی با بیان اینکه همه باید با هم در صحنه باشیم و زمینه ساز حکمت جهانی مهدی موعود باشیم، تأکید کرد: امروز هر کس بتواند در تقویت امید، اعتماد و انسجام ملت، نظام اسلامی و حل مشکلات و عزت و پیشرفت و اقتدار کشور کاری کند ولی بی تفاوت باشد و کم کاری کند و با این روش خود به اسلام، انقلاب و مردم ضربه بزند یقینا مرتکب حرام شرعی شده است.

سعیدی در ادامه به سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها در روز چهار شنبه ۹ آذر ماه اشاره کرد و افزود: حضرت زینب سلام الله علیها بانویی بودند که از ابتدای عمر مبارک خود در سنگر عفاف و حجاب درس آموز شدند و در سنگر مقاومت، ایثار، صبر، پای کار بودن و ولایت مداری به همه درس دادند و این روز را که به نام پرستاران نام گذاری شده را گرامی می داریم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/