کد خبر ۱۱۳۶۶۸ ۳۲۵ بازدید انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۸
آیت الله حسینی بوشهری:‌

مقاوم سازی جوانان در جنگ شناختی دشمن علیه انقلاب ضروری است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم مقاوم سازی جوانان درجنگ شناختی دشمن علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت:‌ جوانان را نباید از لحاظ فکری و اعتقادی تنها بگذاریم، بلکه ضروری است شبهات فکری آنان را به صورت اقناعی و صحیح پاسخ دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دردیدار رئیس ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دشمن جنگ شناختی تمام عیاری را علیه ملت ما آغاز نموده است؛ بنابراین نباید جوانان را از لحاظ فکری و اعتقادی تنها بگذاریم، بلکه باید شبهات فکری آنان را به صورت اقناعی و صحیح پاسخ دهیم و شیوه تحلیل صحیح را به آنان بیاموزیم، تا شاهد افتادن آنان در دام دشمن نباشیم.

وی دربخش دیگری از سخنان خود آسیب‌های فعالیت‌های تبلیغی – فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: کارهای تبلیغی و فرهنگی بسیاری صورت گرفته‌است، اما کمبود هم‌افزایی میان دستگاه‌های عهده‌دار فعالیت‌های فرهنگی، عدم درک مخاطب به خصوص نسل جوان، عدم تبیین صحیح تاریخ و سرگذشت انقلاب اسلامی و مهم‌تر از همه، فقدان یا کمبود کارهای بنیادین و بسنده کردن به فعالیت‌های ظاهری از جمله آسیب‌های فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی است.

آیت الله حسینی بوشهری، برنامه ریزی صحیح، هدفمند و کارشناسی شده را تنها راه دست‌یابی به نتیجه لازم عنوان کرد و افزود: باید متناسب با مسائل روز و با در نظر گرفتن شرایط و پیش‌نیازهای لازم، برنامه‌ریزی به صورت کارشناسی شده و در سطوح مختلف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، صورت پذیرد، تا خروجی لازم را در پی داشته باشد. نگاه‌های شعاری، زودگذر و سلیقه‌ای، ثمره‌های خوبی در پی نخواهد داشت.

وی نیاز امروز جامعه را معرفی الگوی‌های موفق در زمینه‌های مختلف ارزیابی کرد و گفت: ایثارگران می‌توانند به عنوان الگویی موفق در جامعه به ایفای نقش بپردازند، اما این گروه باید از لحاظ معرفتی، تحصیلی و حرکت‌های جهادی نیز مورد توجه قرار گیرند و تنها به حل مشکلات مادی آن‌ها اکتفا نشود.

احمد صالحی‌آرا نیز در ابتدای این جلسه، گزارشی از وضعیت ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/