کد خبر ۱۱۳۶۹۱ ۵۰۲ بازدید انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۱

خواهر و برادر کلاهبردار در قم دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری خواهر و برادری خبر داد که با عنوان کمک خیرخواهانه به مستمندان و نیازمندان مبلغ ۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری پلیس،‌ سردار سید محمود میرفیضی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از مال باختگان از خواهر و برادری که تحت عناوین مختلف و با جلب اعتماد شکات اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کاراگاهان مشخص شد کلاهبرداران تحت عناوین خیرخواهانه، گلریزان و آزادسازی زندانیان غیرعمد، طرح احسان و نیکوکاری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ، ادعای آزاد سازی حساب های مسدود شده توسط مقام قضایی و سرمایه گذاری در واردات و صادرات کالا ، کلاهبرداری کرده‌اند.

میرفیضی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان، متهمان که بیش از ۹ فقره سابقه سرقت داشتند ، شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی تحویل و پس از صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

میرفیضی در پایان به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام اعمال خیر خواهانه و پرداخت هر گونه وجوه به افرادی که مدعی هستند در موسسه خیریه فعالیت دارند ، حتماً به صورت حضوری به موسسه مراجعه و سوابق کاری و ثبت قانونی را مشاهده کنند و شهروندانی که به هر دلیل حساب های بانکی شان از سوی مراجع قضایی و غیره مسدود شده‌است، به صورت قانونی نسبت به رفع مسدودی حساب خود اقدام و به افراد سود جو و کلاهبردار اعتماد نکنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/