کد خبر ۱۱۴۸۴۷ ۱۱۲ بازدید انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۳
خطیب جمعه قم:

نظام اسلامی امروز در نقطه پیشرفت قرار دارد

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین تصریح کرد: ملت ایران در نقطه پیشرفت قرار دارد و با همدلی، هم‌افزایی، تقویت کارآمدی، حل مسائل و مانع‌زدایی در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید‌محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: منافق هیچ‌گاه توجهی به خدا و پیامبر(ص) ندارد و دین و دین‌مداری برایش افسانه است، در حقیقت منافق انسانی خودمحور و به دنبال رضای نفس خود است.

وی افزود: قسم دروغ از گناهان کبیره و سبب خروج انسان از عدالت است و در قرآن کریم، "شیطان، منافقان و مشرکان" از جمله کسانی هستند که قسم دروغ خورده و می‌خورند، براساس قانون جمهوری اسلامی برای قسم دروغ مجازات تعیین شده است.

امام جمعه قم بیان کرد: روز پنج شنبه اولین شب ماه رجب معروف به لیله الرغائب است که در این شب فرشته‌های الهی به زمین نازل می‌شوند که این شب نماز و اعمالی دارد.

ترسیم زن طراز انقلاب اسلامی عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دشمنان با فتنه‌انگیزی، تخریب روحیه، جنگ ادراکی و شناختی، دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی قصد دارند شکست خود را با ایجاد مانع در برابر ملت ایران جبران کنند و مردم ایران در 13 آبان و 19 دی و حضور در میدان و تجدید بیعت با مرجعیت بزرگوار توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت جهاد تبیین تصریح کرد: ملت ایران در نقطه پیشرفت قرار دارد و با همدلی، هم‌افزایی، تقویت کارآمدی، حل مسائل و مانع‌زدایی در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی می‌کند.

استاد حوزه علمیه گفت: اقتدار و بصیرت‌آفرینی باید در جشن‌های باشکوه دهه فجر مورد توجه باشد و کارنامه درخشان جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار بگیرد، نباید به اسم آسیب‌شناسی در خط دشمن و در تضعیف باور و ارزش و خدمات جمهوری اسلامی باشیم.

آیت‌الله سعیدی نقش زنان در نظام جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: زنان در جمهوری اسلامی رشد شخصیت در طراز با اسلام ناب محمدی و با محوریت شخصیت حضرت زهرا(س) داشتند، امروز زن دانا و توانا و کوشا و پویا در عرصه‌های گوناگون فرهنگی و علمی به منزله یک الگوی مورد توجه زن معاصر است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: زن طراز انقلاب اسلامی خود را به عنوان شاخص تمدنی فرهنگ غرب را به چالش کشیده و زنان مبتکر و مخترع و دانشمند که طرح‌های بزرگ مدیریتی را بر‌عهده دارند و در اوج عقلانیت میدان‌داری می‌کنند فراوان یافت می‌شوند و چنین زنانی از خانواده و تربیت فرزندان برومند غافل نشده‌اند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/