کد خبر ۱۱۴۹۴۶ ۸۴ بازدید انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۲

آزادی ۱۳۷ زندانی به کمک ستاد دیه قم

مدیر ستاد دیه استان قم از آزادی ۱۳۷ زندانی در ۱۰ ماهه نخست سال جاری توسط این ستاد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایسنا، رضا مرادی پور با اشاره به آزادی ۱۳۷ زندانی در ۱۰ ماهه نخست سال جاری توسط این ستاد، عنوان کرد: ۱۲۷ زندانی مرد و ۱۰ زندانی زن از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه به همت ستاد دیه استان قم از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی ادامه داد: در بین این زندانیان ۱۰۱ زندانی به دلیل بدهکاری مالی و ۲۴ زندانی به دلیل عدم توانایی پرداخت نفقه، هشت زندانی به دلیل عدم پرداخت مهریه، دو زندانی به دلیل مشکلات ناشی از تصادفات رانندگی و یک زندانی به دلیل حوادث کارگاهی و یک زندانی به دلیل ایراد صدمه بدنی و یا قتل شبه عمد و غیر عمد حضور داشت که با کمک خیرین و تلاش‌های ستاد دیه استان قم مراحل آزادی آن‌ها فراهم گشت.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان قم مبلغ بدهی این زندانیان حدود ۱۴۰ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: از این مبلغ با کمک خیرین حدود ۵۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض و حدود ۱۴ میلیارد ریال نیز وام قرض‌الحسنه برای آزادی زندانیان پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین با تلاش‌هایی که توسط مددکاران ستاد دیه استان انجام شده است بیش از ۲۶ میلیارد ریال از شاکیان این زندانی‌ها رضایت دریافت شده است خانواده زندانیان نیز با پرداخت حدود ۱۶ میلیارد ریال در آزادی عزیزان خود از زندان سهیم شدند.

خیرین با کمک به ستاد دیه، شادی را به خانواده‌ها هدیه بدهند

وی با اشاره به نقش خیرین در شادی آفرینی برای خانواده‌های زندانیان، اظهار کرد: بسیاری از افرادی که امروز در زندان هستند اسیر مشکلات پیش آمده از شرایط اقتصادی شده‌اند و با مبالغ بسیار کمی مجبور هستند در زندان بمانند و خیرین می‌توانند با مشارکت و کمک به ستاد دیه استان قم زمینه آزادی آن‌ها را فراهم سازند و شادی را برای خانواده آن‌ها به ارمغان آورند.

مرادی پور ادامه داد: خیرینی که علاقه‌مند به مشارکت در آزادسازی زندانیان هستند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب‌های ستاد دیه قم در بانک‌های ملی به شماره شماره حساب ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸؛ ملت به شماره حساب ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴، تجارت به شماره حساب ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳ و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ انجام دهند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/