کد خبر ۱۱۴۹۵۱ ۷۲ بازدید انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵
رئیس سازمان محیط‌زیست در قم:

معضلات زیست محیطی برای کشور آزاردهنده است

قم-معاون رئیس‌جمهور ابراز داشت: مسائل حوزه زیست محیطی همانند گردوغبار، آلاینده‌ها، مشکلات مربوط به آب‌های زیرزمینی، پسماندها و پس آب‌ها از جمله معضلاتی است که برای کشور آزاردهنده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، علی سلاجقه پیش از ظهر سه‌شنبه در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های زیست محیطی شهرداری قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: روزهایی که به ایام الله دهه فجر نزدیک است، شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های خوبی در راستای بهبود زندگی شهروندان در نقاط مختلف کشور و از جمله قم هستیم.

معاون رئیس‌جمهور ابراز داشت: مسائل حوزه زیست محیطی همانند گردوغبار، آلاینده‌ها، مشکلات مربوط به آب‌های زیرزمینی، پسماندها و پس آب‌ها از جمله معضلاتی است که برای کشور آزاردهنده است.

وی با بیان اینکه، مردم در حوزه توجه به مسائل زیست محیطی از مسئولان جلوتر هستند افزود: مسائل زیست محیطی به عنوان یک مطالبه جدی در سطح کشور از سوی مردم مطرح است و در این حوزه مردم از مسئولان پیشتازتر هستند.

سلاجقه با تقدیر از تلاش‌های شهرداری قم در راستای اجرای پروژه‌های زیست محیطی در این شهر اظهار داشت: اقداماتی که در شهر مقدس قم صورت گرفته برای کشور می‌بایست الگو باشد و ما در شهرهای مختلف به این گونه پروژه‌ها به خصوص در حوزه مدیریت پسماند نیاز داریم.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور بیان داشت: در حوزه مسائل زیست محیطی و همچنین موضوع زیبایی و منظر شهری در شهرهای مذهبی که زائر پذیر هستند؛ نگاه‌های ویژه‌تری وجود دارد و خوشبختانه در شهر مقدس قم نیز اینگونه است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: پروژه خط دوم پردازش پسماند که شامل تفکیک و پردازش پسماند است در حقیقت فاز نهایی تبدیل شدن پسماند به ارزش افزوده است.

سلاجقه عنوان داشت: روزانه در شهر قم ۷۰۰ تن پسماند تولید می‌شود که با اجرای این پروژه‌ها، پسماند شهری به ارزش افزوده تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم می‌بایست در راستای تفکیک زباله از مبدا، شهرداری را یاری کنند افزود: باید با هم افزایی دستگاه‌ها و مشارکت مردمی موضوع تفکیک زباله از مبدا به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور عنوان داشت: پروژه‌هایی که امروز در قم افتتاح شد، فرآیند کاملی در زمینه تفکیک پسماند است که مرحله نهایی آن تبدیل به ارزش افزوده و همچنین صنایع جانبی است است که می‌تواند وسایل مورد نیاز شهروندان در زندگی رومزه را تأمین کند.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/