کد خبر ۱۱۴۹۵۵ ۸۹ بازدید انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۲
معاون خدمات شهری شهرداری قم:

تمامی پسماندهای عادی شهر قم پردازش می شود

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت:پسماندهای شهری قم روزانه به ظرفیت ۷۰۰ تن است که دفن مستقیم این میزان پسماند، با بهره برداری از خط دو پردازش پسماند به صفر خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی اصفهانیان مقدم پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های زیست محیطی شهرداری قم اظهار داشت: مدیریت شهری در قم در راستای اجرای اصول و همچنین شاخص زیست محیطی اقدامات خوبی انجام داده و تقریباً تمامی پروژه‌های مهم شهری در قم پیوست زیست محیطی دارند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه امروز ۷ پروژه زیست محیطی در حوزه مدیریت پسماند قم با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است افزود: این پروژه‌ها گام بلندی در راستای مدیریت پسماندهای تولیدی در سطح شهر قم است.

اصفهانیان مقدم عنوان داشت: با بهره برداری از خط تفکیک و پردازش پسماندهای شهری؛ قم به عنوان نخستین کلانشهر کشور است که تمامی پسماندهای عادی خود را مورد پردازش قرار می‌دهد.

وی افزود: پسماندهای شهری قم روزانه به ظرفیت ۷۰۰ تن است که دفن مستقیم این میزان پسماند، با بهره برداری از خط دو پردازش پسماند به صفر خواهد رسید.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: در زمینه‌های فضای سبز نیز اقدامات خوبی در سطح شهر قم صورت گرفته است و قم رتبه سوم فضای سبز در بین کلانشهرهای کشور را دارد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم افزود: استحصال انرژی از ریجکت پسماندهای شهری و احداث مزرعه خورشیدی و شهرک بازیافت را از مهم‌ترین اهداف پیشرو در حوزه معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست که اعتبارات آن در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/