کد خبر ۱۱۴۹۷۷ ۳۵۳ بازدید انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۵

جانشین شهید زین‌الدین از سوی کشورهای غربی تحریم شد

سرتیپ دوم پاسدار حسین تناور، فرمانده لشکر ۱۷ امام علی ابن ابی‌طالب(ع) قم در لیست تحریم‌های آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سرتیپ دوم پاسدار حسین تناور، فرمانده لشکر ۱۷ امام علی ابن ابی‌طالب(ع) قم به اتهام واهی «نقض حقوق بشر» در لیست تحریم‌های آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا قرار گرفت.

تناور متولد سال ۱۳۶۰ و از اولین فرماندهان دهه شصتی سپاه پاسداران است که به واسطه سوابق درخشان و حضور در ماموریت‌ها و رده‌های مختلف رزمی سپاه و بسیج به درجه سرداری رسیده است.

در این لیست همچنین نام ۱۹ نهاد ایرانی و تعدادی دیگری از مقامات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین سرداران و مسئولان بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به چشم می‌خورد.

در همین خصوص «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری این وزارت‌خانه اعلام کرد: "واشنگتن همزمان با بریتانیا و اتحادیه اروپا در جهت مسئول شناختن مقام‌های حکومت ایران در نقض حقوق بشر، تحریم‌های تازه‌ای را علیه ده نفر از مقام‌های نظامی کشور و بنیاد تعاون سپاه وضع کرده است."

همچنین بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، دارایی‌های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند و اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

در واکنش به این موضوع، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، شب گذشته طی نشست خبری به طرف اروپایی توصیه کرد که از فضای احساسی و چالشی در روند مناسبات با جمهوری اسلامی ایران خارج شود و رویکرد سازنده ای را در پیش بگیرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا به نقش و جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به خوبی واقف است و میزان اثرگذاری جمهوری اسلامی در معادلات منطقه‌ای را به خوبی درک می‌کند، خاطرنشان کرد: "متاسفانه در ماه‌های اخیر متعاقب تحولاتی که در ایران رخ داد، این اتحادیه و به طور مشخص آلمان سیاست های غیر سازنده و مداخله جویانه ای را در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفتند."

* مهدی هواسی

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/