کد خبر ۱۱۶۱۲۶ ۷۳ بازدید انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۱
آیت الله نوری همدانی:

نخبگان حوزوی به جامعه معرفی شوند

مرجع تقلید شیعیان گفت: ارتباط با بزرگان و جلسات با طلاب بسیار حائز اهمیت است و باید نخبگان حوزوی را به جامعه معرفی کنید تا جامعه اسلامی با افراد نخبه و برگزیده بیش از گذشته آشنا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در بیت معظم له انجام شد، اظهار داشتند: خدمت به طلاب و فضلای حوزه علمیه، خدمت به امام زمان (عج) است؛ چراکه ایشان سربازان امام زمان (عج) می‌باشند.

وی جایگاه مجمع نمایندگان را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: ارتباط با بزرگان و جلسات با طلاب بسیار حائز اهمیت است و باید نخبگان حوزوی را به جامعه معرفی کنید تا جامعه اسلامی با افراد نخبه و برگزیده بیش از گذشته آشنا شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: باید فعالیت‌های مجمع نمایندگان طلاب به روحانیون، فضلا و مراکز حوزوی گزارش شده و اطلاع رسانی مناسبی صورت بپذیرد.

وی در پایان ابراز داشت: دعا می‌کنیم این دوره از مجمع نمایندگان طلاب، دوره‌ای درخشنده برای حوزه‌های علمیه باشد.

همچنین در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تبیین جایگاه مجمع نمایندگان طلاب و با اشاره به فعالیت نمایندگان مجمع، این مجمع را نهادی یادگار به جا مانده از امام امت دانست و گفت: مجمع نمایندگان طلاب که به امر امام راحل ایجاد شده و با تأکید رهبر معظم انقلاب، استمرار یافته، امروز مفتخر است که نهمین دوره خویش را آغاز کرده و با تلاش مضاعف و روحیه جهادی، مسائل، طرح‌ها و ایده‌ها را پیگیری می‌نماید.

وی مجمع نمایندگان را بازوی مشورتی مدیریت حوزه دانست و از فعالیت نمایندگان طلاب در هدایت تحصیلی، ارائه طرح‌های تأثیرگذار در رفع مشکلات طلاب و فضلا، برگزاری همایش‌ها و … گزارشی ارائه داد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان گفت: رسالت اصلی مجمع نمایندگان، ارتباط با شورای عالی حوزه، ارتباط با جامعه مدرسین، ارتباط با بیوت مراجع عظام تقلید و ارتباط با طلاب و فضلای حوزه و همچنین حلقه وصل بین بدنه حوزه با مدیریت حوزه‌های علمیه است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/