کد خبر ۱۱۶۱۲۷ ۸۱ بازدید انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۰

آماده‌باش شبانه روزی یگان حفاظت از اراضی استان قم در نوروز 1402

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سال 1402 یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در آماده باش کامل است و از اراضی ملی استان حفاظت و صیانت خواهد کرد و از مردم هم درخواست داریم در صورت مشاهده تخلفات به شماره تلفن 1656 گزارش دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از اداره‌ اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، محمد صادقی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و مساعد بودن شرایط برای افراد سودجو و فرصت طلب به منظور تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف این اراضی، یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در آماده باش و هوشیاری کامل خواهد بود.

وی افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز در اولویت قرار دارد و بر اطلاع رسانی دقیق حدود و ثغور این اراضی تاکید می شود.

صادقی در خصوص رفع تصرفات اراضی دولتی و احکام اجرایی در سال 1401 توضیح داد: اجرای احکام مربوط به رفع تصرفات در سال جاری در مجموع 69 هکتار بوده که نسبت به سال گذشته  800 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ارزشمند بودن این اراضی در خصوص جزییات آن توضیح داد: رقم و ارزش این اراضی بالغ بر 93 هزار میلیارد ریال برآورد می شود که عینا به بیت المال مسترد گردیده و این امر حاکی از عزم جدی اداره کل در اجرای احکام و رفع تصرفات است. 

وی ضمن هشدار به فرصت طلبان و متجاوزان به اراضی ملی و دولتی اظهار داشت: یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در ایام تعطیلات نوروز روزانه با  نیروهای یگان در تمام پهنه شهرهای استان اقدام به گشت زنی خواهند کرد و در صورت مشاهده تخلفات با متجاوزین برخورد  قاطع قانونی خواهند نمود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به این که اراضی ملی جزو دارایی های بیت المال و مردم محسوب می شود تصریح کرد: هم استانی های قمی در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به اراضی دولتی و ملی و ساخت و ساز های غیرقانونی در آن مراتب را با تلفن گویای 1656 گزارش دهند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/