کد خبر ۱۱۷۱۵۳ ۸۸۸ بازدید انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۳
خرید واگن‌های مترو نیز با دولت است/

عوارض مردم قم برای تامین قطار مترو نیز هزینه نمی‌شود!

شهردار قم با بیان اینکه مدیریت شهری در نحوه خرید واگن‌های مترو دخالتی نداشته است، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت و معدن نماینده خرید قطار بوده و با توجه به لزوم بهره‌برداری سریع، اجازه خرید قطار از تولیدکنندگان خارجی را داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم با اشاره به اهمیت تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن فاز نخست مترو قم اظهار داشت: وزارت صنعت و معدن نماینده خرید قطار بوده و با توجه به لزوم بهره‌برداری سریع، اجازه خرید قطار از تولیدکنندگان خارجی را داده است.

وی خرید تولیدات خارجی را مورد توجه قرار داد و افزود: ۸۰ قرارداد واگن مربوط به سال‌های قبل بوده و قرارداد جدیدی بسته نشده و بر مبنای این قرارداد قدیمی اعتبار آن توسط منابع دولتی تأمین می‌شود.

شهردار قم تأکید کرد: مدیریت شهری در نحوه خرید واگن دخالتی نداشته و این قرارداد بر اساس صلاح‌دید وزارت صمت و در سال‌های گذشته انجام‌ شده است.

پیش از این مسگری، نایب رییس شورای شهر قم با بیان اینکه شورای شهر قم با ادامه مونوریل به جای «خط بی» مترو کاملا مخالف است، به نیابت از اعضای شورا تاکید کرده است که اجازه نخواهیم داد یک ریال از عوارض پرداختی توسط مردم قم در مسیر این پروژه هزینه شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/