کد خبر ۱۱۷۴۰۴ ۱۴۰ بازدید انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۳

قم در روز میلاد بانوی کرامت غرق در نور و شادمانی است

شهر مقدس قم در سالروز میلاد خجسته و باسعادت حضرت معصومه(س)، کریمه اهل‌بیت(س) غرق در نور و سرور و شادمانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حرم نورانی کریمه اهل‌بیت(س)، حضرت فاطمه معصومه(س) در سالروز میلاد آن حضرت حال و هوای ملکوتی به خود گرفته و به طرز باشکوهی آذین‌بندی شده است.

هزاران نفر از شیفتگان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از سراسر کشور با حضور در کنار مضجع شریف آن حضرت ضمن شرکت در آیین‌های جشن و سرور، این میلاد خجسته را با اهدای شاخه گل به آن حضرت و زائران بانوی کرامت تبریک می‌گویند.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با چراغانی و آذین‌بندی مساجد، معابر و سردرمنازل و مغازه‌ها و برپایی آیین‌های جشن شب میلاد کریمه اهل‌بیت(ع) در جای‌جای قم، حال و هوای ویژه‌ای به این شهر داده‌اند.

بر اساس این گزارش، عصر روز گذشته آیین نقاره زنی و نیز رونمایی از پرچم جدید آستان مقدس و اهتزاز آن بر فراز گنبد حرم مطهر با حضور خادمان این بارگاه ملکوتی و عاشقان اهل‌بیت(ع) در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر برگزار شد.

به همین مناسبت، آیین‌های جشن در مساجد، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و بقاع متبرک امامزادگان(ع) در سراسر استان قم در حال برگزاری است و سخنرانان به بیان ویژگی‌ها و کرامت‌های آن حضرت پرداختند.

در مسجد مقدس جمکران نیز مراسم جشن و سرور میلاد حضرت معصومه(س) ترتیب یافته و زائران با شرکت در این مراسم، این عید را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

در بسیاری از نقاط شهر قم به همت گروه‌های متعدد مردمی ایستگاه‌های صلواتی ایجادشده و با شیرینی و شربت از شهروندان پذیرایی می‌شود.

جشن‌های دهه کرامت امروز با برگزاری آیین خطبه‌خوانی با حضور مسوولان و تولیت‌های حرم حضرت معصومه(س) و آستان قدس رضوی در شبستان امام خمینی(ره) آغاز شد.

اول تا دهم ماه ذی‌القعده که با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و به ولادت حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) ختم می‌شود، «دهه کرامت» نام‌گذاری شده ‌است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/