کد خبر ۱۱۷۴۳۹ ۱۰۸ بازدید انتشار : ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۲

افزایش ۱۳ درصدی ماموریت های مرکز اورژانس ۱۱۵ قم

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: تعداد ماموریت های این مرکز در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، عزت اله بهزادی نیا افزود: در اردیبهشت‌ماه سال گذشته، کارشناسان اورژانس ۱۱۵، ۹ هزار و ۲۴۶ ماموریت و در مدت مشابه امسال ۱۰ هزار و ۴۶۸ ماموریت انجام دادند.

وی با اشاره به افزایش ۷۲۹ نفره مددجویان، اضافه کرد: در اردیبهشت‌ماه سال گذشته، هشت هزار و ۳۸۶ بیمار و مصدوم حوادث رانندگی از خدمات اورژانس ۱۱۵ قم استفاده کردند که این تعداد با افزایش ۸.۶ درصدی در اردیبهشت امسال به ۹ هزار و ۱۱۵ نفر رسیده است.

بهزادی نیا با اشاره به انجام ۲۴ ماموریت توسط اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در اردیبهشت امسال، بیان کرد: بالگرد اورژانس نیز اردیبهشت سال گذشته هفت ماموریت و در مدت مشابه امسال ۳۹ ماموریت انجام داده است.

به گفته وی، تعداد تماس با اورژانس ۱۱۵ قم در اردیبهشت‌ماه پارسال ۲۵ هزار و ۴۸۴ مورد بوده که امسال با افزایش ۴.۶ درصدی به ۲۶ هزار و ۶۷۳ مورد رسید.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد با ۲۷۰ نیروی انسانی است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/