کد خبر ۲۵۸۰۹ ۱۷۳۵۵ بازدید انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۵
رئیس شورای روستای زیزگان شهر دستجرد:

روابط خشک شهر ها در این جا حاکم نیست

احمد بابايی رئیس شورای روستای زیزگان شهر دستجرد اظهار داشت:باوجود سختی معضلات در روستاها نسبت به شهرها رابطه و حل مشکلات توسط اعضای شورا در روستا بسیار بی‌دغدغه‌تر از رابط‌های سخت و خشک در شهرها است.

به گزارش قم نا به نقل از ثامن ، زیزگان، روستایی است از توابع بخش خلجستان ، یکی از قنات‌های معروف استان قم در این روستا قرار دارد، طول قنات زیزگان ۲۰۰۰متر است، تعداد ۵۰میله چاهدارد و عمق مادرچاهاین قنات ۱۰ متر می‌باشد. مالکان این قنات اهالی روستا می‌باشند و اراضی تحت کشت این قنات ۶۰هکتارمی‌باشد.

به مناسب روز شورا گفتگویی داشتیم با رئیس شورای روستای زیزگان  شهر دستجرد؛

ثامن:خودتان را معرفی کنيد

احمد بابايي متولد سال 56 ، عضو شورا و همچنين رئيس شوراي روستاي زيزگان.

ثامن:چند سال است که عضو شورا هستید؟

دوره اخیر از سال 92

ثامن:چرا شورای روستا را انتخاب کردید؟

چون ساكن و بومی روستا بودم می‌دانستم توانایی کمک به اهالی رادارم.

ثامن:غیر از عضویت در شورا شغل دیگری هم دارید

بله ، در شهرداري شهر دستجرد كه نزديك روستاي زيزگاناست مشغول فعاليت هستم.

ثامن:در هفته چند روز در شورا هستید؟

جلسات شب‌های جمعه در دفتر شورا و دهياري است ولي مراجعات هرروز درب منزل  شخصی انجام می‌شود در روستا شورا مانند گروه‌های ریش‌سفید در قدیم است.

ثامن:رابطه شما با مردم روستا چگونه است؟

صميمي و خيلي عالي، چون از جنس خودشان هستیم، باوجود سختی معضلات در روستاها نسبت به شهرها رابطه و حل مشکلات توسط اعضای شورا در روستا بسیار  بی‌دغدغه‌تر از رابط‌های سخت و خشک در شهرها است.

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

ثامن:چه خدماتی تاکنون به مردم روستا ارائه داده اید؟

اجراي طرح هادي و سنگفرش نمودن معابر روستا ، پيگيري تعويض چراغ‌های معابر عمومي روستا ، تعويض لوله‌های فرسوده آب شرب ، جدول‌کشی بعضي از خیابان‌های روستا ، تعمير و اجراي 10 عدد پل داخل خیابان‌های روستا ، با همكاري فرمانده پايگاه بسيج اجراي گشته‌ای شبانه در سطح روستا جهت برقراري امنيت بيشتر ، تعويض فلکه‌های  فرسوده آب شرب ، دعوت از آقاي امیرآبادی نماينده محترم قم در مجلس شوراي اسلامي و ديدار عمومي با مردم روستا ، غبارروبی مزار شهدا هرساله ، يادواره شهدا هرساله ، برپايي مراسم هفته دفاع مقدس ، حل اختلاف تني چند از اهالي روستا و .... . در كل حدود 70 مورد خدمات و پيگيري براي آباداني روستا انجام‌شده است.

ثامن:مردم بیشتر در چه مواردی به شما مراجعه می کنند؟

بيشتر براي دريافت معرفی‌نامه براي ادارات قم ، حل مشكلات و اختلافات شخصي داخل روستائيان ، پروانه ساخت ، قبض آب و برق و .. ، تائيديه انشعاب آب و برق و گاز ، خریدوفروش املاك به اعضای شورا مراجعه می‌کنند.

ثامن:تفاوت یک نماینده شورای شهر با یک نماینده شورا روستا چیست؟

نماينده شهر در وقت و مكان معيني كارهاي مردم را انجام می‌دهند ولي در روستا زمان و مكان خاصي ندارد حتي درب و داخل منزل اعضاي شورا باید به کار مردم رسیدگی شود، و هیچ مشکلی هم به وجود نمی‌آید و اعضای شورا از این بابت ناراحت نیستند، در روستا احترام ویژه‌ای برای اعضای شورا قائل هستند و حرف عضو شورا برای مردم قابل احترام است.

ثامن:یک روز کاری در شورا را توصيف كنيد.

با قرائت كلام ا... مجيد كار آغاز می‌شود و سپس دهيار گزارش كار هفتگي و ماهانه خود را ارائه می‌دهد و اگر شخصي براي حل مشكل به شورا مراجعه نمايد با همفكري اعضاي شورا مشكل وي برطرف و صورت‌جلسه هفتگي تنظيم و به مراجع بالاتر ارجاع گردد .

 
ثامن:مشکلات منطقه‌ای که شما عضو شورای آن هستید چیست؟

نداشتن آب كشاورزي، عدم تخصيص اعتبار كافي جهت انجام پروژه‌های روستايي ، تردد اتباع غیربومی در منطقه و ....

ثامن:صحبت پایانی.

 ان شاا... بتوانم در اين مدتي كه در شوراي روستا حضور دارم به بهترين نحوممكن پيگيري كارهاي اهالي محترم را انجام داده و رضايت آنان را جلب نمايم .

ثامن: ممنون که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید.

من هم تشکر می کنم.