کد خبر ۲۸۴۱۷ ۱۱۹۳۴ بازدید انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲
در جلسه هیئت دولت :

سید مهدی صادقی به عنوان استاندار قم انتخاب شد

دولت تدبیر و امید با انتخاب سید مهدی صادقی به عنوان استانداری قم ، نشان داد که قم محل انتخاب های غیر قابل پیش بینی است و اراده های حزبی و سیاسی بیشترین تاثیر را در انتخاب این سمت را دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، پس از استعفای حجت الاسلام صالحی منش استاندار سابق قم به منظور نامزدی در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب فریدون همتی به عنوان سرپرستی استانداری قم بلاخره استان از بلاتکلیفی در آمد و در جلسه امروز هیئت دولت ، سید مهدی صادقی به عنوان استاندار قم انتخاب شد.

قایم مقام وزیر کشور درباره سوابق سیدمحمد مهدی صادقی گفت: صادقی نیز دارای سوابق مدیریت در بخش های دیپلماسی، اقتصادی و اجتماعی است. وی ریاست شرکت انبارهای وزارت کار و عضو هیئت مدیره سازمان هواپیمایی کشوری را در کارنامه کاری خود دارد و از مدیران سابق وزارت اطلاعات است. صادقی در سابقه مدیریتی خود معاونت استانداری‌های خوزستان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد، معاونت وزیر آموزش و پرورش و همچنین ریاست ستاد نوسازی مدارس کشور را نیز در کارنامه خود داراست.

دولت تدبیر و امید با انتخاب سید مهدی صادقی به عنوان استانداری قم ، نشان داد که قم محل انتخاب های غیر قابل پیش بینی است و اراده های حزبی و سیاسی بیشترین تاثیر را در انتخاب این سمت را دارد .

در این بین نکته عجیب در انتخاب سید مهدی صادقی نداشتن رزومه فرهنگی است و این استاندار نیز همچون حجت الاسلام صالحی رزومه فعالیت های امنیتی اش بر دیگر مسئولیت هایش چربش دارد و این در حالی است که استان قم بیش از هر مولفه ای یک استان فرهنگی مذهبی است .

پیگیری های خبری این پایگاه نشان می دهد عملکرد دولت در قم نیز همچون استان فارس بوده و برای انتخاب استاندار قم با اکثر نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی مشورتی صورت نگرفته است .

صادقی هم‌اکنون رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه است. بنا بر شنیده‌ها، وی دوستی قدیمی با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد.

همچنین سیدمهدی صادقی حدود 10 سال مدیریت شرکت هواپیمایی آسمان را برعهده داشت و سال 1390 جای خود را به کاپیتان باهری داد، اما همچنان عضو هیات مدیره این شرکت است.

عمر مدیران ارشد در استان قم همیشه کوتاه بوده است و باید دید آسمان مدیریتی قم بالاخره آفتابی خواهد شد یا خیر.