کد خبر ۲۸۶۰۵ ۱۰۲۱ بازدید انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶
در وزن پنجم مسابقات بین‌المللی کره‌جنوبی

تکواندوکار قم با حریفی از کانادا مسابقه می‌دهد

تکواندوکار مطرح استان قم در نخستین رقابت خود از مسابقات بین‌المللی تکواندو کره جنوبی باید به مصاف حریفی از کشور کانادا برود.

به گزارش قم نا ، تنها نماینده تکواندو استان قم در ترکیب تیم ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان سیدمحمد رفیعی است که با کارنامه‌ای درخشان در اردوی تیم ملی حضور دارد و اکنون به دنبال کسب مجوز حضور در مهمترین رویداد ورزشی سال آینده یعنی المپیک 2016 برزیل است.

رفیعی آخرین بار در اسفند ماه سال گذشته از مسابقات بین‌المللی هلند موفق به کسب مدال نقره شد و اکنون بار دیگر در ترکیب تیم ملی تکواندو بزرگسالان ایران در یک تورنمنت معتبر دیگر این‌بار در کشور مهد تکواندو جهان یعنی کره جنوبی به دنبال کسب موفقیت است.

تا زمان شروع بازی‌های المپیک ریودوژانیرو در سال 2016 به میزبانی کشور برزیل، تمامی رقابت‌های بین‌المللی زیر نظر فدراسیون جهانی تکواندو برگزار می‌شود زیرا هر یک از این تورنمنت‌ها دارای امتیازی برای تکواندوکاران مدعی حضور در المپیک آینده است.

به همین خاطر تمامی تکواندوکاران کشورمان به ویژه نماینده تکواندو استان قم سیدمحمد رفیعی در ترکیب تیم ملی ایران حضوری مستمر و با انگیزه دارند تا تمام توان خود را معطوف به کسب سهمیه برای حضور در مسابقات تکواندو المپیک سال آینده کنند.

رفیعی اکنون به همراه تیم ملی تکواندو بزرگسالان کشورمان در مسابقات بین‌المللی کره جنوبی حضور دارد در حالی که تورنمنت آزاد کره جنوبی (G2) با حضور چهره‌های شاخص این رشته برگزار می‌شود و بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته، حریفان تکواندوکاران‌ کشورمان مشخص شدند.

قرعه‌کشی تورنمنت آزاد تکواندو در کشور کره جنوبی در حالی انجام شد که 11 هوگوپوش کشورمان در این رقابت‌ها حضور دارند و یکی از آنها سیدمحمد رفیعی از استان قم است و اکنون این نفرات با شناخت حریفان خود برای کسب مال از این دوره تلاش می‌کنند.

تورنمنت آزاد کره‌جنوبی (G2)، به میزبانی شهر چونچئون کره جنوبی از امروز آغاز می‌شود و پس از شش روز پیکار روز دوشنبه پنجم مردادماه به پایان خواهد رسید در حالی که سیدمحمد رفیعی از استان قم در وزن پنجم باید برابر حریفان خود به روی شیهاپچانگ برود.

در وزن پنجم یا وزن منهای 74 کیلوگرم دو نماینده از کشورمان حضور دارند که یکی از آنها سید‌محمد رفیعی از قم است و دیگر نماینده ایران علیرضا نصرآزادانی محسوب می‌شود، از قضا هر دو تکواندوکار بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، در پایین جدول قرار گرفته‌اند ولی نکته جالب توجه این است که در صورت پیروزی در تمامی رقابت‌های خود در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

سیدمحمد رفیعی تکواندوکار استان قم در نخستین گام از مسابقات تکواندو بین‌المللی کره جنوبی باید با حرفی از کشور کانادا به نام الیو پارادیس رقابت کند و دیگر نماینده کشورمان یعنی علیرضا نصرآزادانی نیز باید با نماینده کشور میزبان یعنی کره جنوبی به رقابت بپردازد.

تیم ملی تکواندوی کشورمان با 11 تکواندوکار و با هدایت بیژن مقانلو به عنوان سرمربی و مهدی بی‌باک به همراه مهرداد یوسفی به عنوان مربی رو در روی رقبای خود قرار می‌گیرد در حالی که در پایان رقابت‌های تورنمنت آزاد کره جنوبی دارندگان مدال طلا 20 امتیاز، مدال نقره 12 امتیاز و مدال برنز 7.2 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی برای کسب سهمیه ریو 2016 به دست خواهند آورد.

منبع : فارس