کد خبر ۲۸۶۸۶ ۲۶۴۲ بازدید انتشار : ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۵
تا پایان سال 95

کنتورهای خراب مشترکین آب روستایی جمع‌آوری می‌شود

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار از جمع‌آوری کنتورهای خراب مشترکین روستایی تا پایان سال 95 خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، محمد احمد جبلی بیان کرد: استان قم از 193 روستا برخوردار است که از این تعداد 150 روستا زیرپوشش شرکت آبفار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی قم 29 هزار و 762 مشترک را زیرپوشش دارد، گفت: در سال گذشته بیش از هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی و جمع آوری شد که با این اقدام حدود 400 هزار مترمکعب آب به مجموعه برگشت و به حجم آب فروش رفته اضافه شد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار قم به جلوگیری از هدر رفت آب اشاره کرد و افزود: در سال 92 میزان 42 درصد هدر رفت آب بدون درآمد را به ثبت رسانده‌ایم که خوشبختانه این میزان درسال 93 به 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه محاسبه میزان آب مصرفی کسانی که فاقد کنتور هستند و یا کنتور آنها خراب است، نامشخص است ادامه داد: با تعویض کنتورهای خراب می‌توان از میزان مصرف و هدر رفت واقعی آب آگاه شد و نسبت به مدیریت آن اقدام کرد.

احمدی تصریح کرد: در ابتدای سال 93 نزدیک به 9 هزار کنتور خراب شناسایی شد و  3 هزار عدد از این کنتورها عوض شد.

وی افزود: در سال 94 نیز مناقصه خرید 3 هزار کنتور دیگر صورت گرفت که پس از خرید آنها مابقی کنتورهای خراب تعویض می‌شود.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: با ادامه این روند پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 95 کنتورهای خراب مشترکین تعویض خواهد شد.