کد خبر ۲۹۶۳۳ ۲۵۸۷ بازدید انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۵
در صورت تأمین اعتبار

شبکه آبرسانی جعفرآباد تا پایان سال بازسازی می‌شود

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: در صورت تأمین اعتبار بازسازی شبکه آبرسانی بخش جعفر آباد تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، محمد احمدی جبلی با بیان اینکه بخش جعفر آباد دارای 35 روستا است گفت: از این تعداد 22 روستا بالای 20 خانوار و هفت روستای زیر 20 خانوار زیرپوشش شرکت آبفا روستایی قرار دارد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 3 هزار و 200 مشترک در این بخش زیرپوشش قرار دارند افزود: 21 روستای این بخش با قریب 3 هزار مشترک توسط مجتمع آب رسانی شهید علی محمدی و از طریق سه حلقه چاه تأمین آب می‌شوند.

وی تصریح کرد: مجتمع آبرسانی شهید علی محمدی دارای افق طرح 20 ساله بوده و در حال حاضر حدود 17 سال است که از عمر این مجتمع می‌گذرد بنا بر این نیاز به یک بازنگری و مهندسی مجدد در آن احساس شده است.

احمدی‌جبلی افزود: این بازنگری در دو قسمت تأمین آب روستاهای مجتمع و بازنگری در تأسیسات آبرسانی صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته برای تأمین آب مشترکین این مجتمع اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است گفت: جابه‌جایی دو حلقه چاه نمونه‌ای از این اقدامات بوده است و در حال حاضر هیچ نگرانی برای تأمین آب روستاهای این بخش نخواهیم داشت.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی قم با بیان اینکه برای رفع مشکلات و مسائل تأسیسات آبرسانی در این مجتمع مطالعات و برآورد اولیه هزینه صورت گرفته است ادامه داد: تفکیک انشعابات خانگی از غیر خانگی و دامی از اقداماتی است که می‌تواند به مدیریت منابع و مصرف آب در این بخش کمک کند.

وی با بیان اینکه تا کنون دو سوم اعتبار پیش بینی شده ابلاغ شده است، تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار، بازسازی این شبکه آبرسانی به طور کامل تا پایان سال جاری انجام خواهد گرفت.

احمدی جبلی با اشاره به اینکه با اعمال مدیریت صحیح و مشارکت مردمی بسیاری از مشکلات رفع می‌شود تأکید کرد: شرکت آبفار برای تأمین آب شرب بخش جعفر آباد مشکل جدی نخواهد داشت.