کد خبر ۲۹۶۶۵ ۱۶۱۸۰ بازدید انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲

هفته دولت فرصتي براي تقويت ارتباط دو سويه دولت و ملت

2 الي 8 شهريور ماه كه به ياد و خاطره دو دولتمرد بزرگ شهيدان رجايي و باهنر ، هفته دولت نام نهاده اند،  هر ساله فرصتي مغتنمي است كه در آن دولت هاي مسؤل در امور اجرايي كشور، به تبيين و تشريح برنامه ها و اقدامات يكساله خود پرداخته و از اين رهگذر، زمينه را براي تحقق  اصل پاسخگو بودن مسؤلان در برابر مطالبات و نيز نقد و ارزيابي شفاف عملكرد مديران توسط مردم فراهم آورند.
 پس از نامگذاري سال 94 با عنوان دولت و ملت، همدلي و همزباني توسط مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، دولت تدبير و اميد اين شعار را سرلوحه تمام برنامه هاي خود قرار داده و  با تكيه بر اين عامل كليدي و اساسي، فضا و بستر لازم را براي تقويت اقتدار و امنيت ملي و ارتقاي توان مردمي نظام در عرصه هاي مختلف به ويژه در عرصه سياست خارجي و توسعه روابط بين المللي و منطقه اي فراهم كرده است . در اين راستا انتخاب عبارت ''دولت تدبير و اميد، دولت همدل مردم'' براي شعار محوري هفته دولت امسال نيز برگرفته از شعار سال و نشان دهنده عزم و اهتمام جدي دولت يازدهم براي برجسته كردن سهم همكاري ها و همگرايي هاي عمومي براي پيشبرد اهداف و سياست هاي كلان ملي است.
جا دارد كه مسئولين دولت تدبير و اميد و دستگاه هاي دولتي در استان قم  نيز در اين ايام و با استفاده مناسب از ظرفيت و پتانسيل رسانه ها اعم از صدا وسيما، نشريات، خبرگزاري ها و پايگاه هاي خبري، گزارش خدمات و فعاليت هاي خود را به مردم ارائه دهند و با  تقويت اين ارتباط كه دولت و ملت هميشه همدل و همزبان همديگر بوده اند به منصه ظهور گذاشته شود و فرصتي باشد تا دولت يازدهم كه عليرغم مشكلات و چالش هاي پيش روز از جمله كاهش شديد قيمت نفت، ناامني منطقه، اوج گيري فعاليت گروهك هاي تكفيري و داعش در منطقه و ... در اين دو سال اول استقرار خود، عملكرد مثبتي از خود بجاي گذاشته است همچنان با موفقيت در مسير خدمت به مردم گام بردارد.
برگزاري نمايشگاه هاي فيزيكي ارائه عملكرد در هفته دولت از جمله اقداماتي است كه همه ساله در هفته دولت براي اطلاع رساني خدمات دولت برگزار مي گرديد. امسال دولت اعتدال با هدف صرفه جويي  و امكان اطلاع رساني گسترده، برگزاري اين نمايشگاه را در قالب غير حضوري و به صورت مجازي در دستور كار دارد. در استان قم نيز به همين منظور با اخذ گزارش اقدامات دو ساله دولت از سوي مديران دستگاه اجرايي استان، نمايشگاه مجازي طراحي و به آدرس http://www.ghom.ir  در  دسترس عموم مردم شريف قم و هموطنان عزيز در اقصي نقاط كشور قرار دارد كه اميد واريم همگي اين برنامه ها، زمينه ساز جلب مشاركت و اعتماد عمومي به دولتمردان و افزايش شور و نشاط اجتماعي در جامعه باشند.


نويسنده يادداشت: سيد رضا طباطبايي مديركل روابط عمومي استانداري قم و دبير ستاد بزرگداشت هفته دولت استان قم