کد خبر ۳۰۲۷۱ ۲۳۵۸ بازدید انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم مطرح کرد

امدادرسانی آتش‌نشانان قم در 35 ماموریت مهم شهری

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از اجرای 35 ماموریت توسط نیروهای این سازمان طی دو روز گذشته در زمینه اطفای حریق، ایمن‌سازی و ... خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عباس جعفری ماموریت‌های انجام شده در 48 ساعت گذشته را مورد توجه قرار داد و افزود: در یک حادثه آتش‌سوزی در انبار یونجه ماموران نسبت به اطفای آتش اقدام کردند.

وی گفت: خوشبختانه بروز این حادثه خسارات جانی در بر نداشت ولی خسارات مالی زیادی برجای گذاشت.

جعفری با اشاره به عملکرد سازمان آتش‌نشانی قم طی 48 ساعت گذشته اظهار کرد: در این مدت 35 ماموریت در زمینه‌های حریق، ایمن‌سازی و نجات انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: 6 ماموریت به حریق منزل، خودرو و ...، هفت ماموریت حریق ضایعات، هفت ماموریت نجات و 15 ماموریت ایمن‌سازی در مدت یاد شده انجام شده است.

جعفری در تشریح جزئیات ماموریت‌های حریق اظهار کرد: این ماموریت‌ها شامل چهار مورد حریق منزل، دو مورد حریق اصله درخت، چهار مورد حریق خودرو، هفت مورد حریق ضایعات، دو مورد حریق سوفالی، یک مورد مشاهده دود و یک مورد حریق پیک‌نیک بوده است.

وی محبوس شدن داخل خودرو، محبوس شدن داخل منزل، محبوس شدن داخل آسانسور، انتقال مصدوم و محبوس شدن داخل چاه را از جمله ماموریت‌های نجات عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در خصوص ماموریت‌های ایمن‌سازی اظهار کرد: نشت سوخت خودرو یک مورد، صید زنبور چهار مورد، مشاهده مار دو مورد، بازگشایی درب خودرو یک مورد، قطع آژیر خودرو دو مورد، گیر کردن گربه یک مورد، باز ماندن شیر آب یک مورد و سه مورد بازگشایی درب منزل از جمله ماموریت‌های ایمن‌سازی در این مدت بوده است.

جعفری با اشاره به برخی از حوادث این مدت محبوس شدن یک نفر داخل چاه را از جمله این موارد برشمرد و اضافه کرد: این مورد بر اثر قطع برق روی داد که ماموران آتش‌نشانی برای نجات فرد محبوس شده اقدام کردند.

وی سقوط کارگر از پله را از دیگر موارد اتفاق افتاده در این مدت ذکر کرد و گفت: این حادثه در دانشگاه پردیس روی داد که در یک عملیات نجات با همکاری عوامل اورژانس نسبت به انتقال فرد مصدوم اقدام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم به گیر کردن پای کودک در پل آهنی جوی آب اشاره کرد و ادامه داد: این حادثه در بلوار معلم غربی روی داد که در یک عملیات نجات پای کودک آزاد شد.

جعفری اضافه کرد: در حادثه واژگونی خودرو و در پی آن نشت بنزین راننده مجروح شد که پس از انجام عملیات ایمن‌سازی فرد مجروح رها شد.

منبع : فارس