کد خبر ۳۰۷۶۰ ۳۲۳۲ بازدید انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
مدیرکل آموزش و پرورش :

شعار امسال آموزش و پرورش قم تلاش و خدمت و صداقت

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: سال قبل شعار ما در استان نماز،قرآن و احترام به پدرومادر بود که در سال تحصیلی جدید دو شعار 'تلاش و خدمت' و 'صداقت' نیز به آن افزوده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حمیدرضا شیخ الاسلام روز چهارشنبه در آیین بازگشایی مدارس در مدرسه شاهد علامه حلی (ره) قم با اشاره به اینکه تکریم و احترام به پدر ومادر از ملزومات زندگی است ، افزود: خوب درست خواندن و احترام به یکدیگر و ادب به بزرگترها باید همیشه در سرلوحه کار ما باشد.
وی اظهار کرد: امروز بیش از 225 هزار دانش آموز در یک هزار و 312 واحد آموزشی در سطح استان قم سال تحصیلی جدید را شروع کرده اند.
شیخ الاسلام گفت: تمام تلاش آموزش و پرورش آماده سازی نسل فعلی برای دست یافتن به حیات طیبه است و به دنبال پنج عنصر اصلی یعنی؛ تفکر، ایمان، علم،عمل و اخلاق برای فراگیری دانش آموزان هستیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد وخاطره شهیدان به ویژه شهدای معلم و دانش آموز اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام و ایثارگران است و امروز امنیت خود را مدیون آنها هستیم و همچنین یاد بیش از یکهزار دانش آموز ومعلم شهید استان قم را در شروع سال تحصیلی جدید گرامی می داریم.
این مراسم با حضور مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، استاندار و فرماندار قم ، فرمانده انتظامی قم و جمعی از مدیران و فرهنگیان استان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران دانش آموزان سال جدید تحصیلی خود را با قرائت دعای فرج و نیز زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه (س) شروع کردند.
مدرسه شاهد علامه حلی (ره) شهر قم در خیابان امام خمینی (ره) قرار دارد و جزو مدارس ناحیه 2 این شهر محسوب می شود که در سال 1389 تاسیس شده است و در حال حاضر در مقطع متوسطه دوره اول (راهنمایی سابق) فعالیت می کند.
اول مهر ماه شروع سال تحصیلی دانش آموزان می باشد.

منبع : ایرنا