کد خبر ۳۱۷۹۳ ۳۱۶۸ بازدید انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
به همت دولت تدبیر و امید؛

10 پروژه عمرانی در بخش خلجستان قم اجرا شد

بخشدار خلجستان قم گفت: به همت دولت تدبیر و امید در شش ماه نخست امسال 10 پروژه عمرانی با اعتبار شش میلیارد و 100 میلیون تومان در این بخش اجرا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید داود حاج حسینی افزود: روکش آسفالت محور روستای نورآباد با یک میلیارد و 800 میلیون تومان، روکش آسفالت جاده روستای باغ یک به تفرش با هزینه یک میلیارد و 200 تومان، اجرای طرح هادی چهار روستا با هزینه 800 میلیون تومان و بازسازی گنبد امامزاده هادی روستای جمیزقان با هزینه 250 میلیون تومان از جمله این طرح هاست.
وی ادامه داد: احداث باغ گل محمدی در روستای کندرود با هزینه 100 میلیون تومان، اصلاح شبکه برق در 10 روستا به طول 10 کیلومتر با 200 میلیون تومان، گازرسانی به مجتمع توریستی تفریحی صبا 500 میلیون تومان، اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده های بخش خلجستان با اعتبار یک میلیارد تومان و آبرسانی به روستای جمیزقان با هزینه 200 میلیون تومان از طرح های اجرا شده دراین مدت است.
حاج حسینی گفت: بازسازی مسیر مواصلاتی بین دو دهستان قاهان و دستجرد و همچنین پروژه آبرسانی از سرشاخه های دز به بخش خلجستان و اصلاح شبکه های برق و احداث پست 63 کیلو ولت از دیگر طرح های مهم و در دست اقدام است که به زودی کلنگ زنی می شود.
وی با بیان اینکه امسال با مدیریت صحیح مردم ، کمبود آب نداشتیم، افزود: با اجرایی شدن این طرح، کل روستاهای بخش خلجستان و شهر دستجرد آبرسانی می شود.
وی یادآور شد: در ابتدای تصدی بنده به عنوان بخشدار خلجستان در اواخر آذرماه پارسال، مشکلات، نارسایی ها و ظرفیت های این بخش توسط کارشناسان بررسی و در قالب 10 طرح تعریف کردیم.
حاج حسینی افزود: مشکل برق، آب و گاز بخش خلجستان از جمله این مشکلات بودند که تاکنون حدود 30 درصد این طرح ها اجرایی شده و مابقی نیز در حال طراحی و برنامه ریزی جهت اجراست.

* 33 روستای بخش خلجستان گازرسانی نشده است
وی با اشاره به اینکه بخش خلجستان دارای 53 روستا است و در حال حاضر 20 روستای آن از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت:
با پیگیریهای صورت گرفته از سوی استاندار و فرماندار وقت، طرح گازرسانی به 33 روستای این بخش نیز با همت شرکت ملی گاز ایران در دهه مبارک فجر امسال کلنگ زنی می شود.

* پنج روحانی در بخش خلجستان مستقر هستند/ آغاز فعالیت حوزه علمیه امام سجاد(ع)
حاج حسینی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمعیت فصلی بخش خلجستان بین 30 تا 35 هزار نفر است، گفت: در 53 روستای این بخش، تنها پنج روحانی مستقر هستند که باید با تمهیداتی این تعداد افزایش یابد.
وی گفت: درماه رمضان سال گذشته 25 روحانی به روستاهای بخش اعزام شدند که امسال این تعداد به 34 روحانی افزایش یافت.
وی ادامه داد: در ماه محرم سال گذشته کمتر از 35 مبلغ در این بخش مستقر بودند که امسال با پیگیری های صورت گرفته، 44 روحانی در روستاهای خلجستان مستقر شدند.
حاج حسینی همچنین به راه اندازی حوزه علمیه امام سجاد(ع) دراین بخش درسال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 15 طلبه در این حوزه مشغول تدریس هستند.
وی درقسمت دیگری از سخنان خود افزود: امسال میزان زکات پرداخت شده توسط مردم 120 برابر سال های گذشته و به مبلغ 40 میلیون تومان بوده است و همچنین تعداد 380 سبد کالا توسط خیران این بخش در ماه مبارک رمضان به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شد.

* بخش خلجستان 324 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است
وی دیدار با خانواده شهدا را از برنامه های بخشداری خلجستان عنوان و بیان کرد: این بخش 324 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
حاج حسینی افزود: 10 روستای این بخش گلزار شهدا دارد، چهار گنبد شهدا نیز در چهار روستای این بخش احداث شده است.

* حضور پزشکان متخصص در مناطق روستایی
وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: طرح ویزیت رایگان مردم محروم بخش خلجستان توسط پزشکان متخصص به همت خیران و معتمدان این بخش اجرا می شود و تاکنون طی 10 مرحله از اجرای این طرح، سه هزار نفر ویزیت رایگان شده اند.
وی افزود: اگر بیماری نیازمند انتقال به بیمارستان های سطح شهر قم و یا عمل جراحی باشد نیز هزینه وی توسط خیران این طرح پرداخت می شود.
بخشدار خلجستان ازاحداث خوابگاه پزشکان در شهر دستجرد خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده و با همت مرکز بهداشت قم ، این خوابگاه با اعتبار 400 میلیون تومان در کنار درمانگاه احداث می شود تا هنگام مراجعه بیماران در هر ساعت از شبانه روز مشکلی از لحاظ پزشک نداشته باشیم.

* مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز
وی با اشاره به نظارت مستمر بر ساخت و سازها و حفر چاه های غیرمجاز بخش خلجستان، گفت: پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب و تاکیدات استاندار و فرماندار قم مبنی بر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز متخلفان، در بخش خلجستان کمیته ای با حضور اعضای دستگاه های ذیربط برای رسیدگی به این مساله تشکیل شد.
وی افزود: تاکنون بیش از هفت جلسه این کمیته برگزار شده است و با هماهنگی دستگاه های ذیربط ساخت و سازهای غیرمجاز درحال تخریب می باشد.
حاج حسینی درادامه با اشاره به اینکه مردم این بخش در حوزه های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند ، اظهار داشت: بیشتر
محصولات کشاورزی بخش خلجستان توت، گردو، فندق، گیلاس و انگور است، این بخش دارای دو مجتمع گلخانه ای با حدود 100 واحد گلخانه می باشد.
وی افزود: یک ناحیه صنعتی نیز در شهر دستجرد تعریف شده که به دلیل مشکلاتی از جمله رکود اقتصادی تنها 10 درصد کارخانه های آن فعال است.

* بخش خلجستان ظرفیت ویژه ای برای احداث مجتمع های گردشگری دارد
بخشدار خلجستان با اشاره به ظرفیت های گردشگری و توریستی این بخش، اضافه کرد: بخش خلجستان دارای آب و هوایی سردسیری است که همین عامل این بخش را به محلی برای گذراندن تعطیلات گردشگران و شهروندان قمی تبدیل کرده است.
وی افزود: دو منطقه گردشگری دهکده صبا و نایه و همچنین دو ناحیه گردشگری قاهان و دستجرد در این بخش قرار دارد.
وی ادامه داد: بخش خلجستان دارای ظرفیت ویژه ای برای احداث مجتمع های گردشگری و جذب گردشگر است.
حاج حسینی گفت: باید با فرهنگ سازی و تغییر نگرش مردم این منطقه نسبت به توریسم، تعداد مناطق گردشگری این بخش را با سرمایه گذاری بخش خصوصی افزایش دهیم تا جمعیت ساکن در خلجستان نیز از مزایای آن بهره مند شوند.
وی همچنین برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، جشنواره فرهنگی ورزشی دا، جشنواره بازی ها و غذاهای سنتی و بومی روستایی ومسابقه رالی خانوادگی جانبازان را از جمله برنامه های فرهنگی ذکر کرد که در طول یک سال گذشته در این بخش برگزار شده است.
وی با اشاره به حضور مسئولان و مدیران دستگاه های استان در این بخش گفت: در یک سال گذشته حدود 50 مدیرکل و همچنین مسئولان کشوری از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون رئیس جمهوری و مدیرعامل شرکت توانیر کشور جهت بازدید و یا پیگیری اجرای طرح های عمرانی به این بخش سفر کرده اند.
بخشدار خلجستان با بیان اینکه در همین مدت استاندار و فرماندار قم نیز پنج بار در این بخش حضور یافته اند، از تلاش تمام مسئولان در پیگیری، تصویب و اجرای طرح های بخش خلجستان و رفع مشکلات بخش قدردانی کرد.
بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومتر دارای حدود 10 هزار جمعیت ثابت در دو دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 53 روستا، 27 دهیاری و 33 شورا است.
ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از استان قم فاصله دارد.

منبع : ایرنا