کد خبر ۳۲۲۷۴ ۲۷۹۵۵ بازدید انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵

مدیران دولتی و انتظارات شهروندان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، انتخاب استانداران از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بود، به طوری که دولتی‌ها در ابتدا قصد داشتند که با هماهنگی و مشورت نمایندگان نسبت به انتخاب و معرفی استانداران اقدام کنند.

در این مسیر در برخی از استان‌ها این مهم اتفاق افتاد و در بسیاری از استان‌ها هم با وجود برگزاری جلسات مختلف، نظر نمایندگان موردتوجه قرار نگرفت.

استان قم ازجمله استان‌های بود که در انتخاب استاندارانش حداقل نظر دو نماینده از سه نماینده‌اش پرسیده نشد، احمد امیرآبادی و حجت‌الاسلام و المسلمین آشتیانی دو نماینده‌ای بودند که در انتخاب دو استاندار قم هیچ دخالتی نداشتند و البته از مشورت‌های ایشان نیز در انتخاب استانداران استفاده نشد.

به هر حال با گذشت دو سال و نیم از عمر دولت یازدهم، استانداری قم شاهد حضور دو استاندار و یک سرپرست موقت بوده است که نشان می‌دهد که دولت از عملکرد استاندار قبلی رضایت نداشته که درنهایت منجر به حضور سرپرست و استاندار جدید شده است.

حجت‌الاسلام صالحی منش در حالی نزدیک به 18 ماه  به عنوان نماینده عالی دولت در قم خدمت کرد که هیچ‌گاه اختلافات داخلی و دخالت‌های بی‌مورد برخی اشخاص اجازه نداد که تفکرات و برنامه‌های وی در استان عملی شود.

اختلافات و تنش‌هایی که حتی پای مدیران ارشد وزارت کشور را نیز به این مهم باز کرد و درنهایت منجر به خانه‌تکانی اساسی در استانداری قم شد.

انتظار می‌رفت با ایجاد تغییرات در استانداری قم و انتخاب مهدی صادقی به عنوان استاندار قم دولت به فکر تحقق وعده‌های خود در قم به خصوص درزمینهٔ پروژه‌های ملی باشد که تاکنون محقق نشده است.

از سوی دیگر اختلافات قبلی در رأس مدیران دولتی در قم در دو سال گذشته منجر شده بود که صادقی در انتخاب معاونان و مدیران خود دقت نظری بیشتری داشته باشد که البته خود وی نیز بر آن تأکید کرده بود.

در این میان در  هفته های گذشته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خبری‌های غیر موثقی به سرعت در بین افراد رد و بدل می‌شد که حاکی از استعفای رضا سیار فرماندار قم بود، هرچند با گذشت زمان فرماندار قم استعفا نداد اما با رد و بدل شدن این‌گونه اخبار حتی به صورت غیررسمی، احتمال بروز اختلاف و تنش در آینده نه‌چندان دور از انتظار نیست، اتفاقی که استان قم از آن خاطره‌ای خوشی ندارد.

به هر حال نگاه کشور و سران نظام به قم فراتر از یک استان است که ناشی از جایگاه ویژه قم در دنیا و جهان اسلام است،  حال چرا دولتی‌ها با علم به جایگاه ویژه قم اجازه داده اند در دو سال اول مدیران خود با وجود اختلافات عمیق و گسترده که حتی در برخی موارد از چشم مردم هم پنهان نماند، در رأس کار باقی بمانند به همان اندازه خطایی بزرگ است که اجازه بدهند بار دیگر این اختلافات در آینده رخ بدهد.

ایران اسلامی اسفندماه امسال شاهد برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است که با توجه به تحولات منطقه و ناآرامی‌های گسترده در کشورهای اسلامی، حضور پرشور و حماسی مردم به مانند انتخابات قبلی می‌تواند برای دشمنان نظام که دیگر چندان هم از مرزهای ما دور نیستند یک خط و نشان اساسی باشد و این اتفاق مهم تنها در سایه‌ای وحدت و وفاق ملی به وجود می‌آید و مسئولان استان نباید از این موضوع مهم غفلت کنند.

منبع: قم فردا