کد خبر ۳۴۶۶۴ ۱۳۲۶ بازدید انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲

آیت‌الله نوری همدانی: سودجویی و رفاه‌طلبی عامل مخالفت و دشمنی برخی‌ با انقلاب‌ است

مرجع تقلید شیعیان شیعیان، سکوت و انزوای برخی در زمان انقلاب و قیام مردم را ناشی از سودجویی و رفاه‌طلبی دانست و گفت: در اسلام انزوا مذموم است و هر انسانی باید خود را جزئی از جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، بداند و همواره در همه صحنه‌ها باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قبل از انقلاب وحدت معنایی نداشت اما امام (ره) سعی کرد بین مردم وحدت ایجاد کند، اظهار داشت: در میان طلاب و علما هم برخی افراد که بقایای حجتیه بودند، مخالف قیام بودند و دائم بهانه‌گیری می‌کردند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به روایتی که برخی برمبنای آن هرگونه قیام قبل از ظهور امام زمان (عج) را حکومت طاغوت می‌دانند افزود: امام (ره) در پاسخ به این افراد فرمودند انزواطلبان شکم‌پرست با مستمسک قرار دادن این روایات ضعیف تنبلی و سستی خود را توجیه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در اسلام انزوا مذموم است و هر انسانی باید خود را جزئی از جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند بداند و همواره در همه صحنه‌ها حضور داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه قرآن بر مقابله با ستمگران و جباران تاکید دارد و از انسان می‌خواهد که در برابر آن‌ها سکوت نکند خاطرنشان کرد: مسلمانان باید وارد میدان شوند که نتیجه آن یا شهادت است یا پیروزی، آیات قرآنی متعددی است که با جدیت مردم را در برابر سلاطین دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه الآن هم بسیاری از همین وعاظ السلاطین چنین احادیثی را ساختند که امروز هم حکم به اعدام شیخ نمر می‌دهند و مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند ادامه داد: سکوت و انزوای برخی در زمان انقلاب و قیام مردم برای انقلاب ناشی از سودجویی، رفاه‌طلبی و ترس است.

 

منبع: تسنيم