کد خبر ۳۵۴۲۶ ۱۴۹۴ بازدید انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
در دیدار با اعضای انجمن‌های خیریه استان قم مطرح شد

آیت‌الله علوی‌گرگانی: اهل بیت(ع) بهترین الگو برای کمک به مستمندان جامعه هستند

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به لزوم الگوگیری از ائمه (ع) در کمک به نیازمندان گفت: همان گونه که حضرت زهرا(س) لباس خود را به نیازمند دادند مسلمانان هم باید در این زمینه با الگوگیری از ایشان به انجام کارهای خیر بپردازند و نیاز مستمندان را برطرف کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضای انجمن‌های خیریه استان قم و انجمن خیریه حضرت زهرا (س) اظهار داشت: انفاق در راه خداوند یکی از موضوعات مورد تاکید اسلام است که سبب حفظ دین اسلام می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم انفاق در راه حفظ دین افزود: مردم مکه قصد داشتند تا رسول خدا را بکشند اما انفاق و از خودگذشتگی مردم مدینه که در راه حفظ اسلام انجام دادند سبب حفظ پیامبر (ص) و دین اسلام شد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در عراق بیان کرد: در مراسم اربعین مردم عراق به مهمان نوازی از زائران پرداختند و نمونه بارز از مهمان نوازی را به جهانیان نشان دادند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به لزوم الگوگیری از ائمه (ع) در کمک به نیازمندان گفت:‌‌ همان گونه که حضرت زهرا (س) لباس خود را به نیازمند دادند مسلمانان هم باید در این زمینه با الگوگیری از ایشان و با از خودگذشتگی به انجام کارهای خیر بپردازند و نیاز افراد مستمند را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم مورد رضایت خداوند است و حضرت زهرا (س) باید اسوه و الگوی همگان در این زمینه باشند، بیان کرد: حضرت علی (ع) فرمود بهتر از خیر کسی است که به انجام کار خیر عمل کند و زیبا‌تر از زیبایی گوینده زیبایی است و از علم بالا‌تر کسی است که حامل علم است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی عنوان کرد: دیدار با بزرگان و علما سبب تقویت روح معنوی و پیشرفت در کار‌ها می‌شود، امروز در پرتو انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و زیر سایه ولایت فقیه هستیم که باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

 

منبع: تسنيم