کد خبر ۳۵۴۷۶ ۲۱۲۳ بازدید انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷

دفتر تدوین و ترویج استاندارد محصولات و خدمات استان در شهرک شکوهیه افتتاح شد

با حضور مهندس اباذری معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد و مهندس نوپوش مشاور اقتصادی استاندار قم دفتر تدوین استاندارد کالاو خدمات استان در شهرک شکوهیه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم با حضور مهندس اباذری معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد و مهندس نوپوش مشاور اقتصادی استاندار قم دفتر تدوین استاندارد کالاو خدمات استان در شهرک شکوهیه افتتاح شد.


در این مراسم مهندس نوپوش مشاور اقتصادی استاندار هدف ایجاد این دفتر را تدوین استاندارد های لازم برای تولید محصولات و ارائه خدمات در استان دانست و افزود: این استانداردها در کمک به رشد تولید و رونق اقتصادی نقش مهمی دارد.


وی همچنین با اشاره به شروع به کار آزمایشگاه تخصصی این دفتر افزود: این آزمایشگاه در بحث آزمون نمونه های استان بعنوان آزمایشگاه همکار با وزارت بهداشت و اداره استاندارد در برخی آزمایشات تخصصی کارخانجات نیز کاربرد دارد.


مهندس اباذری معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد کشور نیز لازمه صدور ارزش های انقلاب به دنیا را حضور در عرصه های مهم اقتصادی دانست و اضافه کرد: با توجه با اینکه در بخش کشاورزی دچار بحران آب هستیم، ناچاریم برای افزایش تولید کشور و رونق اقتصادی از صنعت حمایت کنیم.


وی با اشاره به  اینکه، اقتضای بازار مصرف و استاندارد های جهانی، فاکتوری مهم در رقابت های اقتصادی است افزود: باید با تهیه استاندارد های لازم برای محصولات و خدمات در سطح کشور زمینه را برای بدست آوردن بازار مصرف کننده ایجاد نمود.


مهندس اباذری با اشاره به ظرفیت های تولیدی مناسب در استان قم اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد آماده همکاری و ارائه سند های استاندارد سازی محصولات و خدمات در استان قم می باشد و این آمادگی را داریم تا حداقل 100 سند استاندارد برای محصولات در سال آینده در استان قم تهیه نمایی که می توانیم از دفتر تدوین استاندارد در شهرک شکوهیه در این زمینه بهره ببریم.


لازم به ذکر است قبل از افتتاح دفتر تدوین و ترویج استاندارد  کالاو خدمات در شهرک شکوهیه ، مهندس اباذری و هیئت همراه، با حضور جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران استان از آزمایشگاه تخصصی شایان گستر آزما و خط تولید حشره کش و شیشه پاک کن کارخانه رفاه شیمی بازدید نمودند.