کد خبر ۳۷۶۷۵ ۱۶۴۸ بازدید انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خبر داد

سقوط کودک ۹ ساله از ارتفاعات کهک

رئیس مرکز مدیات سقوریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم، گفت: کودک خانواده‌ای که برای تفریح به کهک رفته بودند،‌ از ارتفاعات سقوط کرد که نیرو‌های اورژانس با استفاده از بالگرد، وی را نجات داده و به بیمارستان منتقل کردند.

محمد‌رضا حسنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: خانواده‌ای،‌ برای سپری کردن اوقات فراغت و استفاده از فضای طبیعت کهک روز گذشته به منطقه خوش آب و هوای کهک رفته بودند که فرزند این خانواده دچار آسیب شد.

وی ادامه داد:  کودک 9 ساله این خانواده، در حین تفریح از بلندای ارتفاعات امامزاده اسماعیل سقوط کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم علت وقوع این حادثه را شیطنت‌های این کودک و بی‌احتیاطی خانواده‌اش دانست و افزود: اگر مراقبت‌های لازم توسط خانواده این کودک صورت گرفته بود چنین حادثه‌ای رخ نمی‌داد.

حسنی عنوان کرد: پس از اعلام وقوع این حادثه به مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم، مرکز اورژانس 115 نیرو‌های اورژانس را به همراه تجهیزات لازم، به محل حادثه اعزام کرد.

وی ادامه داد: بر اساس نیاز و محل حادثه به قوع پیوسته یک دستگاه بالگرد نیز از طرف مرکز اورژانس 115 قم،‌ سریعا برای نجات جان این کودک که در ارتفاعات دچار صدمه شده بود،‌ اعزام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم، افزود: نیرو‌های اورژانس با حضور به موقع در محل حادثه،‌ مراحل ابتدایی درمان این کودک را انجام دادند.

حسنی با اشاره به نیاز جسمانی کودک آسیب دیده به مراحل درمانی بیشتر و طولانی‌تر اضافه کرد: پس از انجام مراحل اولیه درمان،‌ برای انجام مراحل بعدی درمان،‌ این کودک توسط بالگرد اورژانس 115 قم،‌ به بیمارستان منتقل شد.

وی با ابراز خرسندی نسبت به نجات جان این کودک، افزود: از خانواده‌ها درخواست می‌کنم در حین تفریح، مراقب کودکان خود باشند چرا که ممکن است برخی حوادث غیر مترقبه بر سر راه کودکان قرار بگیرد و موجب حوادث جبران ناپذیر شود.