کد خبر ۳۷۹۷۰ ۱۶۴۴ بازدید انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۴
فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد

انهدام باند 12 نفره سارقان و کشف 32 فقره سرقت منزل

فرمانده انتظامی استان قم از انهدام باند 12 نفره سارقان و کشف 32 فقره سرقت منزل در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در قم با توجه به حساسیت موضوع، پرونده در دستور کار تیمی زبده از مأموران اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی در سطح گسترده مشخص شد این سرقت‌ها به صورت باندی انجام شده است.

وی افزود: مأموران در ادامه پس از مراجعه به محل‌های سرقت با انجام اقدامات پلیسی یکی از سارقان را شناسایی و با انجام اقدامات فنی، تعدادی از اعضای این باند را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ادامه با تحقیقات میدانی و بررسی‌های اطلاعاتی مخفیگاه و پاتوق سارقان که منزل یکی از اعضای باند مذکور و مکانی برای طرح ریزی و شناسایی محل‌های سرقت بود، شناسایی شد.

مجتبایی افزود: با زیر نظر قرار دادن منزل مذکور به صورت نامحسوس در چندین شبانه روز، به محض اطلاع از حضور سرکرده باند در قم سرانجام وی در یکی از خیابان‌های اصلی به همراه دو تن دیگر از همدستانش دستگیر و طی بازرسی صورت گرفته از متهمان، چاقو و اسپری اشک آور کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ادامه پس از هماهنگی با دادستان دو تن دیگر از سارقان قبل از خروج از قم با یک دستگاه خودرو پژو 405، شناسایی و دستگیر شدند.

وی سپس به غیربومی بودن سارقان اشاره کرد و افزود: هفت تن دیگر از اعضای این باند پس از اخذ نیابت قضایی در سه عملیات جداگانه در استان‌های مختلف دستگیر شدند.

مجتبایی با اشاره به اعتراف متهمان به 32 فقره سرقت منزل در قم گفت: این باند 12 نفره به صورت نوبتی در گروه‌های سه یا چهار نفره وارد استان قم شده و پس از چندین فقره سرقت بلافاصله از شهر خارج شده و به استان خود عزیمت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شده و با صدور قرار مناسب راهی زندان شدند.