کد خبر ۳۸۷۴۶ ۱۲۶۶ بازدید انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۱
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم:

زائرین اربعین دریافت ویزای عراق را به دقایق پایانی موکول نکنند

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم گفت: با توجه به مسائل منطقه و شرایط امنیتی از مردم تقاضا داریم که دریافت ویزای عراق را به روزهای آخر موکول نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد نقدی  در حاشیه دیدار اعضای ستاد اربعین استان با آیت‌الله نوری همدانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری تجمع زائرین اربعین در شهرهای مختلف کشور اظهار کرد: امسال این تجمع در روز جمعه 14 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، در این تجمع، زائرین اربعین توجیه خواهند شد تا چه‌کارهایی را در این سفر معنوی انجام بدهند.

وی ادامه داد: در شهر مقدس قم از طریق سامانه سماح، 16 هزار نفر برای شرکت در مراسم زیارت اربعین ثبت‌نام کردند و به این افراد برای شرکت در تجمع زائرین اربعین از طریق سامانه مخابرات اطلاع‌رسانی شده است، همچنین این هفته هم سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم زائرین اربعین را توجیه خواهد کرد.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم افزود: امسال برنامه طرح نیابت یک شهید هم پیش‌بینی‌ شده تا هرکدام از زائرین اربعین به نیابت از یک شهید زیارت کنند و نام شهدا زنده بماند.

نقدی با اشاره به برپایی موکب‌های اربعین در قم اظهار کرد: در کنار مصلای قدس چندین موکب از جمله ستاد اقامه نماز، مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس حضرت معصومه(س) به‌صورت نمادین برپا می‌شود. بسته‌های فرهنگی برای توجیه زائرین در این موکب‌ها وجود دارد و عوامل این موکب‌ها پاسخگوی سؤالات زائرین اربعین هستند.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل منطقه و شرایط امنیتی از مردم تقاضا داریم که دریافت ویزای عراق را به دقیقه 90 موکول نکرده و از همین امروز برای گرفتن ویزا اقدام کنند. هزینه ویزای عراق 40 دلار است و مردم باید زودتر ویزای این کشور را بگیرند. آیت‌الله مکارم شیرازی فتوا دادند که اگر کسی بدون ویزا به زیارت اربعین برود، سفر او سفر معصیت است و باید نمازش را تمام بخواند.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم افزود: زائرین اربعین باید قوانین و ضوابط را رعایت کنند و رهبر معظم انقلاب هم‌ روی مسئله رعایت قوانین در این مراسم تأکید زیادی داشتند. امسال دیگر مثل سال‌های گذشته نیست که مرز در آخرین لحظه باز شود، این مسئله غیرممکن و محال است و دولت‌های ایران و عراق روی این مسئله توافق کردند.

نقدی با اشاره به آغاز به کار دفاتر صدور ویزای عراق در کشور اظهار کرد: طی روزهای اخیر دفاتر متعددی برای دریافت ویزای عراق در شهرهای مختلف کشور باز شده است. اکنون هم 16 دفتر برای اعطای ویزا در شهر قم وجود دارد و افراد سعی کنند که زودتر ویزای عراق را بگیرند تا به‌ صورت قانونمند از مرز عبور کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد، استان قم 22 موکب در مراسم زیارت اربعین دارد که اماکن آن‌ها مشخص‌شده و اطلاع‌رسانی لازم در خصوص مکان این موکب‌ها صورت خواهد گرفت، موکب‌های مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس حضرت معصومه(ص) از جمله موکب‌های شاخص استان قم است.

منبع: فارس