کد خبر ۳۸۹۸۰ ۱۹۹۷ بازدید انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم خبر داد

انجام 32 عملیات آتش‌نشانی در 2 روز گذشته

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از انجام 32 عملیات آتش‌نشانی در دو روز گذشته در شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،عباس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به عملیات‌های آتش‌نشانی انجام شده در طول دو روز گذشته در شهر قم اظهار کرد: در طی 48 ساعت گذشته 32 عملیات آتش‌نشانی در سطح شهر قم انجام و به همشهریان خدمت رسانی شده است.

وی با اشاره به خدمات مختلفی که از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ارائه می‌شود گفت: عملیات‌های آتش‌نشانی شامل عملیات نجات، رفع حریق و ایمن‌سازی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم رفع هفت مورد حریق در 48 ساعت گذشته در شهر را یادآور شد و افزود: رفع حریق سه مورد خودرو، دو مورد کامیون، یک مورد منزل و یک مورد ضایعات در این مدت انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از آتش‌سوزی‌ها در سطح شهر به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و استانداردها ایجاد می‌شود افزود: از همشهریان خواهشمندیم ضمن رعایت نکات ایمنی، استفاده از دستگاه‌ها و وسایل استاندارد را در دستور کار قرار داده و از استفاده از تجهیزات گازسوز ناایمن پرهیز کنند.

جعفری با اشاره به عملیات‌های نجات انجام شده در 48 ساعت گذشته خاطرنشان کرد: در مدت این دو روز هفت عملیات نجات در شهر قم انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این عملیات‌ها چهار مورد رفع محبوسی در منزل، دو مورد رفع محبوسی داخل آسانسور و یک مورد انگشتربری انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از انجام 18 عملیات ایمن‌سازی در شهر خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها دو مورد ایمن‌سازی سقف فروریخته، پنج مورد بازگشایی درب خودرو، سه مورد بازگشایی درب منزل، یک مورد رفع آب‌گرفتگی، یک مورد رفع نشت سوخت خودرو و یک مورد رفع نشتی گاز شهری انجام شد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به افزایش برودت هوا و افزایش خطرات گازگرفتگی برای مردم تصریح کرد: بررسی لوله‌های بخاری و استفاده از دستگاه‌های گرمایشی استاندارد تأثیر بسزایی در کاهش خطرات احتمالی در این بخش داشته و امیدواریم مردم این موارد را رعایت کنند.