کد خبر ۳۹۳۵۳ ۱۹۹۸ بازدید انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مراکز دولتی و حاکمیتی در خط مقدم ترویج عفاف و حجاب باشند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مراکز دولتی و حاکمیتی باید در خط مقدم ترویج عفاف و حجاب در کشور باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود رجبی با اشاره به نگرانی و دغدغه علما، مراجع و متدینین نسبت به گسترش بدحجابی در جامعه اسلامی اظهار کرد: بی‌شک بدحجابی و بی‌عفتی ریشه بسیاری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی است، از این رو هر کس در هر مقام و جایگاهی که هست باید به سهم خود در مقابله با این مسئله نامطلوب بکوشد.

وی افزود: مراکز دولتی و حاکمیتی باید در خط مقدم ترویج عفاف و حجاب باشند و از خودشان رعایت حجاب را شروع کنند تا بعد از آن بتوان در بخش‌های دیگر جامعه به تدریج به ترویج این مسئله پرداخت.

قائم‌مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین با تاکید بر اینکه اشاعه و رواج بدحجابی و بی‌عفتی یکی از راه‌های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب و اسلام است، اضافه کرد: دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره کوشیده‌اند با رواج فرهنگ غربی و برهنگی، فکر و ذهن مسلمانان را مشغول گناه، معصیت و بی‌بند و باری کنند که نمونه بارز آن را در قضایای اندلس شنیده و خوانده‌ایم.

وی گفت: بی‌دلیل نبوده و نیست که دین مبین اسلام، حجاب و عفاف را واجب عینی قلمداد کرده و مردان و زنان مسلمان را امر به التزام به این حکم شرعی کرده است.

رجبی خاطرنشان کرد: بی‌تردید حجاب یکی از احکام مسلم اسلامی است که دشمنان می‌خواهند آن را صرفاً یک حق اجتماعی نشان دهند تا به این وسیله به راحتی موجب از بین بردن آن شده و مردم را به کنار گذاشتن حجاب که تاثیر زیادی در ایجاد آرامش در جامعه دارد، دعوت کنند.