کد خبر ۴۰۰۸۷ ۱۷۹ بازدید انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۶

همایش مسئولان و ائمه جماعات بقاع متبرکه با محوریت «آرامش بهاری» در قم برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، همایش هیئت امناء، ائمه جماعات، مسئولان فرهنگی و خادمان بقاع متبرکه قم با موضوع طرح «آرامش بهاری»، دوشنبه شب در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم طی سخنانی با بیان اینکه با عنایات الهی طی نوروز 96 طرح آرامش بهاری بهتر از گذشته با همت عالی خادمان و اعضای هیئت امناء بقاع متبرکه و همه مسئولان فرهنگی اوقاف اجرایی خواهد شد گفت: بر اساس فرمایشات رهبری طی چند سال اخیر در سراسر کشور شاهد افزایش فعالیت‌های مذهبی و معرفتی همچون طرح آرامش بهاری با محوریت امامزادگان هستیم.

در ادامه جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم در سخنانی با اشاره به اینکه امنیت در نظام جمهوری اسلامی بر بستر فرهنگ شکل می‌گیرد عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی وجهه سخت‌افزاری مطالبه رهبری است و باید فعالیت‌های گوناگون با محوریت مساجد و حرم‌های مطهر امامزادگان را رونق بخشد.

بعد از آن حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شعبانی مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف سخنرانی کرد؛ وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری برای نخستین بار در سال 1389 و در امامزاده صالح(ع) تهران شروع شد که آثار و برکات فراوانی به همراه داشت خاطرنشان کرد: پس از آن بود که سازمان اوقاف به فکر توسعه این طرح افتاد زیرا قرار بود طرحی اجرا شود که فرمایش رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تحقق یابد.

گفتنی است طرح آرامش بهاری در نوروز 96 هم مانند سال‌های گذشته با محوریت بقاع متبرکه و همزمان با سراسر کشور در ده‌ها بقعه متبرکه قم با برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های مختلف قرآنی و معارفی برگزار می‌شود.