کد خبر ۴۰۴۰۸ ۱۳۳۹ بازدید انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸
روزهاي 24 و 25 فروردين ماه صورت مي‌گيرد

رقابت 4 نماينده قم براي كسب سهميه‌هاي آسيايي و جهاني كوراش

چهار ورزشكار به نمايندگي از هیأت‌‌‌ جودو و کوراش استان قم براي كسب سهميه بازي‌هاي داخل سالن آسيا و پيكارهاي كوراش قهرماني جهان به مصاف حريفان خود مي‌روند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،در حالی که بازی‌های داخل سالن 2017 قهرمانی آسیا و همچنین پیکارهای کوراش قهرمانی جهان مهمترین میادین پیش‌روی ورزشکاران کوراش استان قم است، چهار تن از بهترین‌های این رشته در نخستین اعزام رسمی سال 1396 هیأت‌‌‌ به رقابت‌های کشوری با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

فدراسیون جودو و کوراش به عنوان نخستین رقابت کشوری سال جدید، برای برگزاری ششمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی مردان ایران برنامه‌ریزی کرده و این پیکارها با حضور چهره‌های شاخص از تمامی استان‌های کشور از جمله چهار نماینده قم بیست و پنجم فروردین در شهرستان اسفراین برگزار می‌شود.

اعزام تیم منتخب هیأت‌‌‌ جودو و کوراش استان قم به این مسابقات در حالی انجام می‌شود که پیکارهای کوراش قهرمانی کشور علاوه بر حساسیت به دلیل توزیع مدال‌های طلا، نقره و برنز انتخابی تیم ملی برای شناخت بهترین‌های این رشته به منظور اعزام به دو رویداد مهم برون‌مرزی سال 2017 نیز محسوب می‌شود.

شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات به منظور کسب سهمیه برای همراهی تیم ملی کوراش ایران در بازی‌های داخل سالن قهرمانی آسیا و همچنین پیکارهای قهرمانی بزرگسالان جهان به رقابت می‌پردازند و پیکار مدعیان در اوزان منهای 60، 66، 73، 81، 90، 100 و به اضافه 100 کیلوگرم به انجام می‌رسد.

در شرایطی که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون جودو و کوراش هر تیم حاضر در این مسابقات متشکل از چهار ورزشکار، یک مربی و یک سرپرست است، تیم قم نیز متشکل از دو نماینده در وزن 66 کیلوگرم و دو نماینده دیگر در اوزان 73 و 81 کیلوگرم به میدان می‌رود.

در ترکیب تیم منتخب قم برای حضور در مسابقات قهرمانی کوراش بزرگسالان کشور و انتخابی تیم ملی سیدوحید رضویان و ابوالفضل شیری در وزن ۶۶ کیلوگرم با حریفان رقابت می‌کنند، محمد احسن در وزن ۷۳ کیلوگرم و مهدی باقری نیز در وزن ۸۱ کیلوگرم در میدان مسابقه حاضر می‌شوند و حسین وکیلی مربی این تیم است.

منبع: فارس