کد خبر ۴۰۴۹۴ ۱۷۷۷ بازدید انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶
آیت الله علوی گرگانی:

ظرفیت علمی برخی مبلغین کافی نیست

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اهمیت ارتقاء کیفی مبلغین اعزامی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ظرفیت‌های علمی و کیفی بعضی مبلغین کافی نیست بنا بر این سعی کنید با ایجاد دوره‌ها و کلاس‌هایی درصدد ارتقای کیفی و توانمند سازی بیشتر مبلغین باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علوی گرگانی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم به تبیین اهمیت تبلیغ معارف اسلامی در جامعه اشاره کرد و ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط این سازمان اظهار کرد: برکات مهم سازمان تبلیغات از ابتدای تاسیس تا امروز بسیار زیاد و قابل تحسین بوده است و به حق می‌توان گفت که امروزه سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد بالنده و مهم در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) افزود: هر کسی که عیب انسان را گوشزد کند باید بیشتر به برادری پذیرفت، بنا بر این دقت کنیم تا عیوب و نواقصی که در همه ما وجود دارد به گونه‌ای شایسته تذکر داده شود تا برطرف شود.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: اینکه در روایات آمده است که مومن آیینه مومن است به این معناست که انسان در آیینه عیوب و نواقص خود را می‌بیند و درصدد اصلاح آن بر می‌آید؛ همه ما نیز باید به این دستور ائمه اطهار(ع) توجه کنیم و اگر عیب و ایرادی از برادر مومن دیدیم به او به نحو شایسته گوشزد کنیم.

وی در توصیه‌ای به مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: سعی کنید دیدار هرکدام از مراجع معظم تقلید و بزرگان دینی رفتید از ایشان بخواهید که عیوب و نواقصی که در سازمان شما وجود دارد را آیینه وار به شما گوشزد کرده و تنها به بیان کارهای مثبت و خوب سازمان بسنده نکنید.

این استاد حوزه با اشاره به اهمیت ارتقاء کیفی مبلغین اعزامی از سوی این سازمان به اقصی نقاط کشور تاکید کرد: ظرفیت‌های علمی و کیفی بعضی مبلغین کافی نیست، سعی کنید با ایجاد دوره‌ها و کلاس‌هایی درصدد ارتقای کیفی و توانمند سازی مبلغین باشید.