کد خبر ۴۲۲۸۸ ۷۱۱ بازدید انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم:

وضعیت طلاق در قم مطلوب نیست

عطاءالدین قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار داشت : وضعیت برخی از آسیب‌های اجتماعی استان از جمله طلاق مطلوب نیست به همین علت دستگاه‌های اجرایی استان باید به میدان آمده و با استفاده از ظرفیت‌های خود در راستای رفع این آسیب‌ها سهیم باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عطاءالدین قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه کارگروه  فرهنگی اجتماعی استانداری که در تالار امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه استان قم نسبت به دیگر استان‌های کشور ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: خدمت به این استان ارزش متفاوتی دارد به همین علت هر فردی که در قم دارای جایگاهی است باید قدردان آن باشد.

 
وی با تاکید بر اینکه کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری متولی سیاست‌گذاری‌های کلی در حوزه فرهنگی و اجتماعی است، اضافه کرد: اولویت‌های مورد نظر در این عرصه‌ها شناسایی و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و اکنون دستگاه‌ها باید نظرات و پیشنهادات خود را نسبت به این اولویت‌بندی‌ها اعلام کنند.
 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری باید به دنبال هم‌اندیشی در راستای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی باشند و برای رسیدن به این هدف در کنار یکدیگر قرار گرفته و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.
 
وی با اشاره به اینکه همگان باید در راستای ارتقای فرهنگی استان تلاش کنند، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی در فرمایشات مختلف خود به خطر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرده‌اند به همین علت برای پنج آسیب اصلی اعتبارات مورد نیاز را اختصاص داده و اقدامات لازم انجام شده است.
 
قاسمی خاطرنشان کرد: وضعیت برخی از آسیب‌های اجتماعی استان از جمله طلاق مطلوب نیست به همین علت دستگاه‌های اجرایی استان باید به میدان آمده و با استفاده از ظرفیت‌های خود در راستای رفع این آسیب‌ها سهیم باشند.
 
وی با بیان اینکه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری اجرای حقوق شهروندی را پیگیری می‌کنند، اظهار کرد: در ادیان مختلف به این حقوق مطرح شده و رعایت این حقوق در قرآن اساسی و نهج‌البلاغه نیز مورد تاکید قرار گرفته است نمی‌توانیم آن را فقط یک وعده انتخاباتی بدانیم.
 
قاسمی از تشکیل دفتر صیانت از حقوق شهروندی در برخی دستگاه‌ها یاد کرد و ادامه داد: منشور حقوق شهروندی در دولت یازدهم تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است به همین علت همگان نسبت به اجرای آن موظف هستند.
 
وی دسترسی آزاد به اطلاعات را یکی از موارد حقوق شهروندی دانست و اضافه کرد: رعایت حقوق شهروندی سبب افزایش رضایتمندی مردم از حاکمیت و جلوگیری از تخریب‌های بیگانگان می‌شود اما نباید این حقوق فقط روی کاغذ نوشته شود به همین علت آموزش حقوق شهروندی برای کارمندان الزامی شده است.
 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم کنترل آسیب‌های اجتماعی را یکی از آثار‌ ترویج حقوق شهروندی برشمرد و یادآور شد: سرمایه اجتماعی و نشاط اداری نیز از دیگر آثار رعایت حقوق شهروندی خواهد بود.
 
وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی باید نسبت به استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی استان اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: فعال‌سازی برخی از این ظرفیت‌ها نیازمند استفاده از اعتبارات ملی است به همین علت باید این ظرفیت‌ها را به مسؤولان ملی شناسانده و در راستای جذب اعتبارات لازم تلاش‌های خود را انجام دهیم.
 
قاسمی با اشاره به اینکه استان قم باید به عنوان یک الگو در سطح دنیای اسلام مطرح شود، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم رسالت‌های خود را به درستی انجام داده و در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نکنیم.