کد خبر ۴۲۳۴۸ ۱۶۵۶ بازدید انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
آیت الله سعیدی:

ایران اسلامی هرگز نیازی به نسخه پیچی یونسکو ندارد/ اصالت انقلاب نباید دچار تحریف شود

امام جمعه قم با بیان این که ایران اسلامی با فرهنگ غنی خود هرگز نیازی به نسخه پیچی یونسکو ندارد، گفت: آن ها نه تنها اسلام را قبول ندارند بلکه با اسلام و ارزش های اسلامی در تضاد هستند ، آنچه که در سند 2030 آمده تنها یک نمونه از تهاجم فرهنگی است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امیرمؤمنان علی(ع) گفت: همه مردم و مسؤولان بایدسیره حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهند.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته امداد افزود: هر سال کمیته امداد در ایام شهادت امیرمؤمنان کمک هایی را برای ایتام و کمک به نسکن نیازمندان انجام می دهد، امسال هم مرد باید در این امر مشارکت جدی داشته و کمیته امداد را یاری کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به پیش رو بودن روز جهانی قدس اظهار داشت: ملت بصیر و بزرگ ایران درراهپیمایی روز قدس شرکت می کنند و با حضور خود سبب دلگرمی ملت مظلوم و مقاوم فلسطین می شوند و زمینه ساز نابودی رژیم صهیونیستی خواهند شد.

وی با اشاره به فرمیشات اخیر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: اخیرا رهبر انقلاب از واژه ای به عنوان آتش به اختیار استفاده کردند، انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و ارزشی است از این رو رهبر معظم انقلاب از ابتدا تا کنون دغدغه مند اصالت و هویت انقلاب هستند.

آیت الله سعیدی با بیان این که اگر اصالت انقلاب دچار تحریف شود از اسلام و انقلاب جزپوستی باقی نخواهد ماند، ابراز داشت: رهبر انقلاب مدت ها است که در چند حوزه از جمله فرهنگ از اصطلاحات جنگی استفاده می کنند و کلید واژه هایی همچون شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و مانند آن ها داشتند.

وی عنوان کرد: علت تأکید رهبر انقلاب این است که آحاد مردم و مسؤولان نظام بدانند اگر چه جنگ نظامی و فیزیکی تمام شد اما دشمنان با تمام قوا در حال جنگ در عرصه های گوناگون به ویژه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند که نمونه آن بد عهدی های آمریکا نسبت به برجام و توطئه های آنان برای ایجاد ناتوی عربی علیه ایران است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در فتنه حضور و نفوذ تروریست های داعش و تکفیری در ایران که پس از سفر رییس جمهور منفور آمریکا انجام شد معلوم می شود که دشمنان چه نقشه های شومی برای کشور امن ایران دارند، دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی هوشیار هستند و به مقابله پرداختند و ما از آن ها شکر می کنیم.

وی با اشاره به هجوم همه جانبه فرهنگی دشمن علیه ایران اضافه کرد: مدت ها دشمن هجوم علیه ارزش های دینی و ملی ما رادر دستور کار خود قرار داده است، آنچه که در سند 2030 آمده تنها یک نمونه از این تهاجم فرهنگی است، جنگ تمام نشده و در هر جنگی قرارگاه، افسران و سربازانی مشغول خدمت هستند.

آیت الله سعیدی گفت: هرگاه بنا به هر دلیلی قرارگاه نتواند به وظیفه خود عمل کند یا نخواهد عمل کند به نیروها اجازه داده می شود که با هدف مقابله با دشمن و دفع حملات به تشخیص خود عمل کنند و اصطلاح آتش به اختیار برای این حالت است.

وی افزود: ایران اسلامی با فرهنگ غنی خود هرگز نیازی به نسخه پیچی یونسکو و مانند آن ندارد، جمهوری اسلامی از نظر ماهیت باآن ها در تعارض و تضاد است، آن ها نه تنها اسلام را قبول ندارند بلکه با اسلام و ارزش های اسلامی بیگانه بوده و در تضاد هستند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که در این حالت همه موظف هستند با امر به معروف و نهی از منکر و نظارت عمومی جلوی هجوم دشمن را بگیرند، اظهار داشت: این مسأله جدیدی نیست که رهبر انقلاب فرمودند، رهنمود فرمانده معظم کل قوا اثرگذار بود و با حضور مردم و نمایندگان مجلس مصوبه ای در برنامه ششم مبنی بر این داشتند که امضای هر نوع سندی که مغایر با اسناد بالادستی است ممنوع بوده و جرم محسوب می شود.

وی ادامه داد: در نتیجه تذکر رهبر انقلاب، حضور مردم، نمایندگان مجلس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی سند 2030 ملغی اعلام شد که تشکر می کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به مصوبه کنگره آمریکا درباره وضع تحریم های جدید علیه ایران ابراز داشت: آمریکایی ها صرفا به منافع خود می اندیشند و چنین رویکردی را نه تنها با ایران بلکه با همپیمانان خود به ویژه اروپایی ها هم دارند.

وی عنوان کرد: دولت آمریکا با هیچ کشور و ملتی جز در موارد اضطرار مذاکره نمی کند، اگر متوجه شدند از طریق تهدید، تحریم، کودتا، ترور و حمله نظام به جای نمی رسند و طرف مقابل از قدرت و استقلال برخوردار است تن به مذاکره می دهند، البته در هنگام مذاکره هم خوی استکباری و حیله گری خود را اعمال می کنند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: اصطلاحی که امروز در زبان برخی از سیاسیون به عنوان برد برد مطرح می شود اساسا با فرهنگ آمریکایی ها همخوانی ندارد، آمریکایی ها با اسلام و انقلاب اسلامی مشکل دارند و به فکر براندازی هستند و این رمز بی اعتمادی مردم ایران به آمریکا است، ما باید با سلاح ایمان و اقتدار با این دشمن متجاوز مقابله کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس فرموده قرآن مسلمانان در برابر مستکبران متجاوز آنچه که توان و نیرو دارند باید برای مقابله با آن ها آماده کنند تا دشمنان بترسند، حکم قرآن این است که دشمن باید از ما بترسد؛ بنابراین اگر در میان مسؤولان کسانی هستند که از آمریکا می ترسند اما آمریکا بداند ملت شجاع و با ایمان ایران روزی با دست خالی و با سلاح ایمان او را از کشور بیرون کرد و در سال های بعد از انقلاب از آمریکا نترسیدند و نخواهند ترسید.

امام جمعه قم گفت: ملت ما را را نترسانید که نخواهند ترسید چون آن ها فقط از خداوند متعال می ترسند و از هیچکس ترسی ندارند؛ در این روزها نیروهای نظامی و مردمی سوریه و عراق با استفاده از تجربه موفق ایران در برخورد با متجاوزان می روند تا آخرین های نفس های داعش و حامیان آن را خفه کنند.