کد خبر ۴۳۸۹۶ ۲۸۹ بازدید انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۸
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم:

15 رشته در پذیرش مهرماه مرکز فرهنگ و هنر قم ارائه می‌شود/تحصیل 950 دانشجو در 15 رشته

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم بابیان اینکه 15 رشته در پذیرش مهرماه مرکز فرهنگ و هنر ارائه می‌شود، گفت: به‌طورکلی هشت رشته کاردانی و هفت رشته کارشناسی برای این نیم سال در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم برگزار شد، با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد دانشگاه جامع علمی و کاربردی اظهار داشت: رویکرد این دانشگاه اشتغال‌زایی و افزایش بسترهای مناسب شغلی است.

وی بابیان اینکه آموزش‌های نظری در کنار آموزش‌های عملی و پژوهشی قرار دارد، افزود: مهارت محوری در رأس کار قرار داشته و تلاش تمام مراکز بر این است تا فارغ‌التحصیلان بتوانند بامهارت کافی وارد باز کار شوند.

اسماعیلی‌طبا با تأکید بر اینکه مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم دانشگاه به دنبال تقویت حوزه کارآفرینی در استان است، تصریح کرد: نسل سوم مراکز علمی کاربردی بستری سازی برای اشتغال جوانان و معرفی نیروی کار متخصص به بازار کار را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به آغاز کار مرکز فرهنگ و هنر قم از سال 82، ادامه داد: فارغ‌التحصیلان این مرکز بالغ‌بر دو هزار نفر بوده که اکنون در داخل و خارج استان مشغول به کارند، همچنین اکنون 950 دانشجو در 15 رشته در این مرکز تحصیل می‌کنند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم اشتغال آفرینی در زمینه‌های هنری را کم‌هزینه برشمرد و گفت: با توجه اینکه  بستر کار در زمینه‌های  فرهنگی و هنری در استان قم به‌خوبی فراهم است، فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری می‌توانند با کمترین هزینه و کمترین تجهیزات و حتی در منزل به ایفای شغل بپردازند.

وی با اشاره به حضور 18 مرکز علمی کاربردی در قم، ادامه داد: اکثر مراکز در زیرمجموعه‌های نهادهای دولتی بوده و مرکز فرهنگ و هنر نیز زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد که با استفاده از کادر اجرایی و آموزشی مجرب موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده است.

اسماعیلی‌طبا شورای کارآفرینی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر را مورداشاره قرارداد و بیان کرد: تلاش این نهاد ارتباط سازی بیشتر دانشجویان با صاحبان مشاغل چون کانون‌های تبلیغاتی و غیره است، چراکه اکنون دانشگاه ارتباط مؤثری با انجمن‌های هنری و اصناف برقرار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های کوتاه‌مدت نیز در قالب ورکشاپ‌های متعدد در این مرکز برگزارشده و از اساتید برجسته استانی و کشوری برای این مهم استفاده می‌شود.

اسماعیلی‌طبا بابیان اینکه 15 رشته در پذیرش مهرماه مرکز فرهنگ و هنر ارائه میشود،عنوان کرد: به‌طورکلی هشت رشته کاردانی و هفت رشته کارشناسی برای این نیم سال در نظر گرفته‌شده است، که رشته‌های عکاسی خبری، امور فرهنگی، انیمیشن، تدوین فیلم، تصویربرداری، گرافیک، دستیاری کارگردانی و نقاشی در مقطع کاردانی ارائه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رشته‌های کارگردانی سینما، کارگردانی انیمیشن، عکاسی تبلیغات، نقاشی، تصویرسازی، برنامه‌ریزی فرهنگی و ارتباطات فرهنگی در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود.