کد خبر ۴۴۸۷۴ ۱۰۷۸ بازدید انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۰
رئیس هیأت‌‌‌‌‌ کشتی استان قم:

کشتی‌گیر قم به نشان برنز کشور دست یافت

رئیس هیأت‌‌‌‌‌ کشتی استان قم از موفقیت کشتی‌گیر قم در کسب مقام سوم و نشان برنز پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی رده نونهالان ایران خبر داد.

محسن وزیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: بعد از مدال با ارزشی که ابوالفضل قدمی از پیکارهای رده سنی خردسالان کشتی آزاد قهرمانی کشور برای کشتی قم به ارمغان آورد، در کشتی فرنگی نونهالان ایران نیز یک نشان برنز نصیب تیم قم شد.

وی ادامه داد: در مجموع حاصل تلاش تیمی که متشکل از 11 کشتی‌گیر به رقابت‌های رده سنی نونهالان ایران به میزبانی هیأت‌‌‌‌‌ کشتی استان آذربایجان شرقی اعزام شد، یک نشان برنز و یک عنوان هفتمی بود و سایر کشتی‌گیران قم با وجود تلاش خوب خود موفق به کسب مدال نشدند.

رئیس هیأت‌‌‌‌‌ کشتی استان قم اضافه کرد: عرفان سلمان‌پور تنها مدال‌آور تیم کشتی فرنگی نونهالان قم در مسابقات نونهالان ایران بود که در وزن 59 کیلوگرم با ایستادن بر سکوی سوم به مدال برنز رسید، ضمن اینکه حسن آهنگر در وزن 32 کیلوگرم در جایگاه هفتم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوزستان عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور در تبریز را به خود اختصاص داد، عنوان کرد: این رقابت‌ها در سالن شهید پورشریفی تبریز و در اوزان 32، 35، 38، 42، 47، 53، 59، 66، 73، 85 و 100 کیلوگرم پیکار کردند.

وزیری خاطرنشان کرد: در وزن 32 کیلوگرم این پیکارها که کشتی‌گیران استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی را به خود اختصاص دادند، حسن آهنگر نماینده هیأت‌‌‌‌‌ کشتی قم بود که در مکان هفتم رده‌بندی ایستاد.

وی یاد آور شد: در وزن 59 کیلوگرم دیدار نهایی بین علیرضا محمودی از البرز و پیام شاه‌محمدی از کردستان با برتری نماینده البرز و قهرمانی وی همراه بود، ضمن اینکه عرفان سلمان‌پور از تیم هیأت‌‌‌‌‌ قم به همراه علیرضا اسفندیاری‌فر از تهران مقام سوم مشترک و نشان برنز را به خود اختصاص دادند.

رئیس هیأت‌‌‌‌‌ کشتی استان قم در پایان اظهار کرد: یک نماینده دیگر از قم علیرضا خصوصی بود که در وزن 100 کیلوگرم این پیکارها به میدان رفت و بعد از کشتی‌گیران مازندران، تهران، خوزستان، لرستان، گیلان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و گلستان به مقام نهم دست یافت.

انتهای پیام/ح