کد خبر ۴۵۳۸۸ ۸۷۱۱ بازدید انتشار : ۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۶
در جلسه شورای اداری مطرح شد :

اعتراض امام جمعه سلفچگان نسبت به فعالیت مرغداری‌ها

حجت الاسلام میرعبدالعظیم گلدوست امام جمعه بخش سلفچگان با ابراز تاسف از شرایط نامناسب و بغرنج روستائیان نیزار گفت: برخی تصور می‌کنند در بیان مشکلات این روستائیان اغراق می‌شود اما زندگی این مردم با بوی نامطبوع مرغداری‌ها و هجوم مگس‌ها دیگر رنگ آرامش ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام میرعبدالعظیم گلدوست عصر امروز در جلسه شورای اداری بخش سلفچگان قم که به مناسبت هفته دولت در بخشداری این بخش برگزار شد، با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های مردم شهر و روستاهای این منطقه اظهار داشت: در روزهای گذشته بارها از مشکل مردم روستای حسن آباد نیزار صحبت شد، همین موضوع سبب شد هفته گذشته حضورا مشکلات مردم را ببینم و با آن‌ها صحبت کنم.

امام جمعه بخش سلفچگان قم با ابراز تاسف از شرایط نامناسب و بغرنج روستائیان نیزار گفت: اگرچه گفته می‌شود کارآفرینی اقدام به راه‌اندازی مرغداری کرده و فعالیت آن قانونی است از همین رو قصد ما سنگ‌اندازی برای فعالیت این واحد نیست، اما این واحد مرغداری 300 متر با محل سکونت مردم فاصله دارد.

وی با بیان اینکه مردم این روستاهای محروم شرایط بسیار بدی دارند تصریح کرد: وقتی مادران شهدا از وضعیت نامناسب روستا می‌گویند قلب انسان به درد می‌آید، برخی تصور می‌کنند در بیان مشکلات این روستائیان اغراق می‌شود اما باید این شرایط را از نزدیک ببینید تا باور کنید، زندگی این مردم با بوی نامطبوع مرغداری‌ها و هجوم مگس‌ها دیگر رنگ آرامش ندارد.

حجت‌الاسلام گلدوست ادامه داد: نمی‌خواهیم تقاضای غیرقانونی داشته باشیم، اما مشکل این مردم باید حل شود. مردم در عذاب هستند و نمی‌توان دست روی دست گذاشت.

امام جمعه بخش سلفچگان به مسئولان هشدار داد و خاطرنشان کرد: اگر مشکل چند ساله این مردم رفع نشود همین باقی مانده سکنه روستاها هم ناچار به مهاجرت هستند، اگرچه تصمیم راه‌اندازی این مرغداری‌ها میراث عملکرد گذشتگان است اما مسئولان امروز باید به این نارضایتی‌ها و اعتراض‌های مردم پاسخ بدهند.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید صدای مردم را بشنوند گفت: تشکیل یک کارگروه برای وضع عملکرد واحدهای صنعتی سلفچگان و نیز پیگیری مشکل مرغداری‌های منطقه دو درخواست جدی مردم از مسئولان است.