کد خبر ۴۵۹۵۰ ۴۶۵ بازدید انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲
طی سال جاری؛

دوربین‌های نظارتی و ترافیکی شهر قم افزایش می یابد

قم - مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در طرح توسعه که امسال اجرایی می‌شود دوربین‌های نظارتی، ثبت سرعت و تردد شمار در قم افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با اشاره به اینکه شهرداری قم از سال گذشته وارد فاز جدیدی در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی شده است، اظهار کرد: در پروژه‌هایی همانند تقاطع غیر همسطح مقداد اجرای خط‌کشی‌ها، نصب علائم انتظامی، نصب تابلوهای هدایت مسیر، اقلام ایمنی و نصب چراغ‌های راهنمای رانندگی از شاخص‌های بارز اجرای عملیات‌های ترافیکی است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در ۶ ماهه دوم سال گذشته و بهار ۹۶ نیز پروژه‌های تقاطع مقداد، بلوار آیت‌الله بروجردی، تقاطع عماریاسر، تقاطع شهدای مدافع حرم، رمپ و لوپ ۹ دی، پل میثم و مسیر انحرافی زیرگذر غدیر بهره‌برداری و پروژه‌های تقاطع شهرک قدس با بلوار آیت‌الله بروجردی و تقاطع غیر همسطح میدان ولی عصر(عج) پروژه‌هایی هستند که سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری درحال آماده‌سازی اجرای مباحث ترافیکی در آن‌هاست.

شعبان زاده با بیان اینکه برای پروژه‌هایی که به بهره‌برداری رسیده نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه مباحث ترافیکی هزینه شده است، عنوان کرد: در این حوزه برای پروژه‌های جدید شهری نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه هوشمندسازی نیز در فاز نخست به دنبال اجرای طرح یکپارچه‌سازی پارکینگ‌های سطح شهر، توسعه دوربین‌های نظارتی، توسعه دوربین‌های ثبت سرعت و تخلف، سیستم‌های تردد شمار و سامانه‌های طرح ترافیک هسته مرکزی شهر هستیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه درحال حاضر در شهر ۴۵ دوربین نظارتی، چهار دوربین ثبت سرعت و ۲۵ سیستم طرح ترافیک وجود دارد، مطرح کرد: در طرح توسعه که سال جاری اجرایی می‌شود دوربین‌های نظارتی به ۵۰ دستگاه، دوربین‌هایی ثبت سرعت به ۳۳ دروازه و دوربین‌های تردد شمار به ۳۴ دروازه افزایش پیدا می‌کند، همچنین سیستم‌های طرح ترافیک نیز تعویض و هوشمندسازی می‌شوند.

شعبان‌زاده با بیان اینکه قم آینده روشنی در حوزه هوشمندسازی دارد، تصریح کرد: قم می‌تواند برای شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان و شیراز رقیب باشد و حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به خرید دستگاه رنگ دو جزیی با ماندگاری چهار الی پنج سال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان در سال گذشته، خاطر نشان کرد: هر سال باید یک منطقه را سه بار رنگ‌آمیزی می‌کردیم اما با استفاده از دستگاه جدید که تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود رنگ‌آمیزی با پنج سال ماندگاری انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در طول سال جاری نزدیک به ۵۷۲ کیلومتر با هزینه‌ای نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان خط‌کشی انجام شده است و در تلاش هستیم تا پایان شهریورماه خط‌کشی عابر پیاده‌های مدارس را نیز به اتمام برسانیم.