کد خبر ۴۶۱۰۶ ۲۰۳ بازدید انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
آیت‌الله مقتدایی در گفت‌و‌گو با فارس:

سکوت کشورهای اسلامی در قبال فجایع میانمار مایه تعجب است/ وزارت خارجه اقدام جدی کند

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه از مدعیان حقوق بشر که همیشه در این موارد ساکت بوده‌اند توقعی نیست گفت: از کشورهای اسلامی تعجب می‌کنیم که چرا همچنان ساکت هستند و جلوی این فجایع را نمی‌گیرند.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار اظهار داشت: یکی از مسائلی که واقعا مایه تاسف در این زمان است کشتار و به خاک و خون کشیدن جمعی از مسلمانان در روز روشن و در ملاء عام مقابل چشم جهان اسلام است.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: ما شاهد این هستیم که جمعی از مسلمانان میانمار از خانه و زندگی خود آواره شده و تعدادی از آنها زنده زنده در آتش سوزانده می‌شوند و همه اینها در مقابل چشم مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر است که هیچ اقدامی حتی در حد انزجار از این نسل‌کشی ابراز نمی‌کنند.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه از مدعیان حقوق بشر که همیشه در این موارد ساکت بوده‌اند توقعی نیست افزود: از کشورهای اسلامی تعجب می‌کنیم که چرا همچنان ساکت هستند و جلوی این فجایع را نمی‌گیرند.

وی در عین حال یادآور شد: علمای جهان اسلام اقدامات و توصیه‌هایی داشته‌اند و این فجایع را محکوم کرده‌اند و از مسلمانان خواسته‌اند که با راهپیمایی انزجار خود را از این نسل‌کشی اعلام کنند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه علمای جهان اسلام از مسلمین درخواست کرده‌اند که مانع از ادامه این جنایات شده و به مسلمانان میانمار کمک کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی نیز در حدی که گفته شده اقدامات خوبی انجام داده‌اند و ظاهرا اجلاس فوق‌ العاده در این زمینه با پیشنهاد ایران صورت گرفته است.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد: انتظار ما از وزارت خارجه و شخص وزیر این است که به صورت جدی اقداماتی را در این زمینه انجام داده و از مسئولان کشورهای دیگر که با آنها در ارتباط  هستند بخواهند در این زمینه اقدام کنند.