کد خبر ۴۶۹۶۸ ۱۳۹ بازدید انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
معاون استاندار قم:

صندوق‌های کارآفرینی استان قم خروجی مناسبی ندارند

معاون استاندار قم با بیان عدم موفقیت صندوق کارآفرینی استان در 6 سال فعالیت خود گفت: در این 6 سال شاهد خروجی‌های مناسبی از این کانون در سطح استان نبوده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید صدرالدین موسوی پیش از ظهر امروز در  جلسه هیئت‌امناء کانون کارآفرینی استان که در  سالن جلسات معاونت اقتصادی و توسعه استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در 6 سال فعالیت کانون کارآفرینی در استان خروجی مناسبی از آن مشاهده نشده است.

وی با انتقاد از عدم نهادینه‌شدن فرهنگ کارآفرینی در استان افزود: باید تعریف مناسبی از کارآفرینی در استان صورت گیرد، چراکه کارآفرینی صرفاً به معنای اشتغال‌آفرینی نیست، بلکه ملاک در کارآفرینی ایجاد شیوه‌های نو و عبور از روش‌های مستهلک قدیمی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان ضرورت برطرف‌کردن دغدغه‌های کانون‌های کار‌آفرینی گفت: باید نیازهای کارآفرینان استان موردتوجه قرار بگیرد، چراکه ترواش‌های فکری و تفکرات ذهنی کارآفرینان در زمینه رونق کسب‌وکار بسیار با اهمیت و مهم است.

موسوی ادامه داد: حمایت از صندوق‌های کار آفرینی نباید با توجیهات اقتصادی همراه شود، زیرا سرمایه‌گذاری و حمایت از این صندوق‌ها برای آینده اقتصادی کشور بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی بابیان ویژگی‌های مهم کارآفرینان استان تصریح کرد: نوآوری و خلاق بودن ازجمله ویژگی‌های مهم کارآفرینان است و هدف دولت نیز شناسایی ظرفیت‌های کارآفرینی استان‌ها و ارائه خدمات و تسهیلات به آن‌ها در عرصه‌های مختلف است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تأکید کرد: متاسفانه مجموعه استان هنوز در تعریف شکلی از مبحث کارآفرین متوقف‌ شده، درحالی‌که در کشورهای مدرن دنیا صندوق‌های کارآفرینی نقش ارزنده‌ای در رونق کسب‌وکار دارند که امیدواریم تعامل بین مدیران و صندوق‌های کار آفرینی نیز به این سمت‌وسو درحرکت باشد.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌های مهم پیشرفت و تحول صندوق‌های کار آفرینی تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و نخبگان علمی است، همچنین 50 شرکت دانش‌بنیان در استان قم وجود دارد که می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی در کار آفرینی و ایجاد اشتغال داشته باشد.

وی بابیان عدم موفقیت صندوق کار آفرینی استان در 6 سال فعالیت خود تأکید کرد: در این 6 سال شاهد خروجی‌های مناسبی از این کانون در سطح استان نبوده‌ایم، درحالی‌که این صندوق می‌تواند با تعامل و همکاری با کمیسیون ماده 5 استانداری گام‌های مؤثری در رونق اشتغال در استان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: متاسفانه چالش‌های سیستمی در بین دستگاه‌های اجرایی استان زیاد است که آن شده هر دستگاهی قوانین کلی استان را تفسیر به رأی کرده و سود و منفعت دستگاه‌های تابعه خود را موردتوجه قرار دهد.

موسوی ادامه داد: شناسایی چالش‌های پیش روی صندوق‌های کار آفرینی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم باید به‌صورت مداوم توسط این صندوق استخراج و برای رفع موانع و مشکلات به صورت مستمر به مسئولان ارشد استانی ارائه شود.