کد خبر ۴۷۶۲۰ ۵۶۷ بازدید انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۷
با حضور شخصیت های برجسته حوزوی؛

پیکر سه شهید گمنام در مدرسه معصومیه به خاک سپرده شد

امروز خاستگاه انقلاب روز متفاوتی را تجربه کرد. حوزه هیچ گاه بیستم مهرماه سال ۹۶ را از یاد نخواهد برد. روزی که علما و حوزویان با شور و شوق فراوان و در فضایی آکنده از معنویت پیکر بی نام و نشان سه شهید دوران دفاع مقدس را تشییع و در مدرسه معصومیه به خاک سپردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مراسم خاکسپاری سه تن از شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس ظهر امروز در مدرسه علمیه معصومیه و در فضایی آکنده از شور و عشق برگزار شد.

امروز حوزه علمیه قم و خاستگاه انقلاب روز متفاوتی را تجربه کرد. حوزه هیچ گاه بیستم مهرماه سال ۹۶ را از یاد نخواهد برد. روزی که مراجع، علما، اساتید و طلاب و فضلای حوزه با شور و شوق فراوان و در فضایی آکنده از معنویت پیکر بی نام و نشان سه شهید دوران دفاع مقدس را از مدرسه فیضیه و حرم مطهر به سمت مدرسه علمیه معصومیه تشییع کردند و در این مدرسه به خاک سپردند تا معنویت و روحانیت این مکان با حضور شهدا مضاعف گردد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم روحانی، آیت الله محمد یزدی، آیت الله علیرضا اعرافی، آیت الله سعیدی، آیت الله فقیهی، حجج اسلام و المسلمین ملکی، میر معزی، ملکا، ملکدار و جمعی دیگر از علما و اساتید حوزه علمیه قم حضور داشتند.

سخنران این مراسم با شکوه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه بود که با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: کسانی فکر می کردند که انقلاب مشمول زمان و پیر خواهد شد اما امروز می بینم جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی همچنان زنده و با نشاط بوده و به راه خود ادامه می دهد.

وی افزود: انقلاب به فضل الهی باقی خواهند ماند و راه شهیدان تداوم پیدا خواهد کرد و حوزه مولد فکر انقلاب تئوری ولایت فقیه است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: تشییع شهدا که در آسمان ها و ملکوت اعلا نام آور هستند و تدفین آنها در مدرسه معصومیه نشان از ماندگاری انقلاب و امتزاج حوزه و روحانیت با انقلاب است.

پس از سخنرانی آیت الله اعرافی، پیکر مطهر شهدای گمنام در حضور سیل جمعیت و با حضور شخصیت های برجسته حوزوی به خاک سپرده شد.

گفتنی است، حضرات آیات نوری همدانی و سبحانی نیز به مناسبت خاکسپاری شهیدان گمنام پیام های جداگانه ای صادر کردند و با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا و مقام و منزلت آن ها، عمل به اسلام و پیروی از ولایت فقیه را سبب حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دانستند.