کد خبر ۴۷۶۲۲ ۲۰۵۲ بازدید انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
مدیرکل ارشاد قم خبر داد :

صدور ۳ هزار و ۶۷۷ مجوز کتاب در سال ۹۶ از سوی مسئولان ارشاد قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با بیان اینکه استان قم دومین استان بعد از تهران در مجوز دادن به کتاب است، گفت: ۳ هزار و ۶۷۷ مجوز کتاب در سال ۹۶ صادر شده که ۲ هزار و ۳۹۶ مجوز مربوط به بخش دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید موسی حسینی کاشانی با بیان اینکه ساخت نخستین فیلم سینمایی در قم مجوز گرفته است، اظهار داشت: این فیلم هم‌اکنون در حال تولید است.

وی با بیان اینکه در قسمت چاپ و نشر 299 واحد چاپخانه در قم داریم، گفت: از این تعداد 120 چاپخانه عمومی و 28 چاپخانه نیز دیجیتال هستند و همچنین تعداد صحافی‌های استان 840 صحافی است که در حال فعالیت‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با اشاره به فعالیت 1195 ناشر در قم گفت:  از این تعداد 130 ناشر شهرستانی هستند که در قم در حال فعالیت‌اند،  همچنین در 6 ماه گذشته 30 پروانه نشر جدید داده‌ شده که 82 پروانه نشر تمدید شده است.

حسینی کاشانی با تأکید بر به‌روز شدن اطلس فرهنگی و آمایش فرهنگی استان ادامه داد: در مدت 9 ماهه اخیر 1608 بازدید از چاپخانه‌های استان صورت گرفته که برخی به پلمپ کشیده شده است و برخی نیز با تذکر کتبی و شفاهی مواجه شده‌اند.

وی بیان کرد: در حوزه مطبوعات 106 کانون مطبوعاتی داریم و در 6 ماه گذشته 9 مجوز به مجوزهای قبل در این حوزه اضافه‌شده است،، همچنین 16 مورد مجوز کانون نیز ابطال‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با بیان اینکه به دنبال آنیم که جشنواره مطبوعات دینی را برگزار کنیم، افزود: حوزه‌های کتاب، شعر آیینی، تئاتر دینی، فعالیت‌های قرآنی و هنرهای تجسمی 5 حوزه‌ای بود که به‌صورت جدی دنبال و در اولویت قرار داده‌ایم.

حسینی کاشانی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دینی گفت: دبیرخانه دائمی این نمایشگاه در قم آمده است.

وی با بیان اینکه استان قم دومین استان بعد از تهران در مجوز دادن به کتاب است، تصریح کرد: 3 هزار و 677 مجوز کتاب در سال 96 صادرشده که 2 هزار و 396 مجوز در بخش دینی، 126 مجووز به کتب ترجمه‌شده، 240 کتاب در حوزه علوم اجتماعی، 160 مجوز در حوزه ادبیات و 152 مجوز در زمینهٔ کتب تاریخی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با بیان اینکه استان قم اولین مجوز دهنده کتاب در کشور و دومین مجوز دهنده در کل موضوعات است، ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال یک میلیارد و 188 میلیون تومان خرید کتاب داشتیم که این کتاب‌ها در انبار خود وزارتخانه و یا در انبار استان نگه‌داری می‌شود.

منبع : تسنیم