کد خبر ۴۷۶۲۵ ۱۷۹ بازدید انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۹

حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا درقم/نقش آفرینی 2هزار تن برای تبیین وقایع پس از عاشورا

قم - ایرنا- کاروان نمادین اسرای کربلا عصر پنجشنبه درخیابانهای اصلی قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) به حرکت درآمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، دراین کاروان بزرگ ، صحنه هایی از مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به نمایش گذاشته شد و مردم دوستدار ولایت و امامت نیز در مظلومیت اسرای کربلا بر سرو سینه زدندو اشک ماتم ریختند.
مسئول هیات دخیل العباس(ع) قم و مدیر اجرایی این کاروان، درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دوهزار تن در این کاروان در نقش های مختلف برنامه تعزیه خوانی را به اجرا گذاشتند.
احمد فتحی با بیان اینکه تمام عوامل نقش ها را بر اساس محتوای غنی تاریخی اجرا کردند، اظهار داشت: این کاروان بر اساس مقاتل معتبر زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی به عنوان کارشناس دینی و مذهبی تمرین کردند.
وی ادامه داد: گروه پرچم، طبال ارتشی، نقاره زنان، گروه موزیک، گروه طبل بوشهری، گروه وزرا، سربازان کاروان، گروه طبل و دمام، کاروان اسرا و کاروان نصرانی‌ ها از جمله گروه هایی هستند که نقش آفرینی نمودند.
وی با بیان این که فرهنگ حسینی باید در جامعه گسترش یابد گفت: این برنامه برای تبیین وقایع کاروان اسرا در طول مسیر و انتقال پیام کربلا هر ساله اجرایی می شود.
فتحی تاکید کرد: امسال در آیین از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) به ویژه خانواده شهید محسن حججی دعوت شد چرا که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
درطول مسیر این کاروان بزرگ که از خیابان تولید دارو آغاز و تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) ادامه داشت ،مردم قم با همراهی آنها در سوگ شهیدان دشت کربلا به عزاداری پرداختند.
٨١٣٨/ 6133/خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی