کد خبر ۴۷۹۶۲ ۳۴۴ بازدید انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی:

پرداخت تسهیلات ویژه برای طرح توسعه آستان چهل اختران

حمایت‌های دولتی ویژه طرح توسعه چهل اختران باید در دو بخش استانی و ملی دنبال می شود،که در حوزه غیر دولتی باید از خیرین و علاقمندان به خاندان اهل بیت(ع) نیز استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی چهارشنبه شب در نشست هماهنگی طرح توسعه آستان چهل اختران که در سالن جلسات آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه حمایت‌های دولتی ویژه طرح توسعه چهل اختران باید در دو بخش استانی و ملی دنبال شود، تصریح کرد: در حوزه غیر دولتی باید از خیرین و علاقمندان به خاندان اهل بیت(ع) نیز استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان طرح توسعه چهل اختران باید اولویت نخست این طرح را مشخص کنند، مطرح کرد: طرح توسعه چهل اختران باید به عنوان یک طرح ملی مشخص شود تا بتوانیم با اعتبارات ملی به نتایج مورد نظر برسیم؛ با توجه به اینکه شخصیت‌هایی همانند رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان توانمند مردم مجلس شورای اسلامی در قم حضور دارند باید بتوانیم وظیفه مشخصی برای امثال این افراد تعریف و از ظرفیت آنها نیز استفاده کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: برای استمرار حمایت‌های دفتر رهبر انقلاب اسلامی در طرح توسعه چهل اختران نیاز است که مسؤولان استانی و هیأت امنا آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) طی نامه‌ای کتبی‌ تعیین کنند که برآورد هزینه‌های این طرح بیشتر از برآوردهای گذشته شده و استمرار طرح نیازمند عنایت ویژه دفتر رهبر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در سطح استان قم نیز استاندار و شهردار این طرح را باید به عنوان یک اولویت قرار دهند، عنوان کرد: مراجع تقلید نیز در دیدارهای مختلف با ایشان به بقعه آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) اشاره و بر تکمیل پروژه عمرانی این آستان تاکید کرده اند.

محمدی با اشاره به اینکه استمرار این نشست‌ها با حضور مسؤولان ملی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد، عنوان کرد: باید مصوبات هر جلسه به صورت ویژه توسط مسؤولان استانی دنبال شده و موانع مورد نظر رفع شود؛ 170 تا 200 میلیارد تومان هزینه نیاز است به همین علت یک مجموعه منسجم و هماهنگ باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و بتوانند مشارکت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح کشور و بین‌المللی باید به معرفی امامزاده موسی مبرقع(ع) بپردزایم چرا که بسیاری از افراد در داخل کشور نیز این شخصیت را نمی‌شناسند در حالی زائران خارجی حضور چشمگیری در این آستان مقدس دارند اما در سایه پر فروغ حرم حضرت معصومه(س)، آستان امامزاده موسی مبرقع(ع) مورد تاثیر قرار گرفته است در حالی که بانوی کریمه اهل بیت(س) نیز به این آستان عنایت ویژه دارند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه قم باید برای معرفی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) اقدام کنند، مطرح کرد: برای رسیدن به این هدف باید یک برنامه حساب شده دنبال شود؛ هر چند کارهایی تا کنون انجام شده است اما این کارها کافی نیست.

وی اضافه کرد: بر اساس جایگاه خود در سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به طرح توسعه آستان چهل اختران مسؤولیت و وظیفه را داریم و دلخوش هستیم که خادمی این آستان‌ها را بر عهده گرفته و از خداوند متعال برای این توفیق شاکر هستیم.

محمدی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات لازم ویژه طرح توسعه آستان مقدس چهل اختران پیگیری‌های لازم را دنبال می‌کنیم، گفت: در آبادی و توسعه آستان امامزادگان فقط نباید به اعتبارات حکومتی و دولتی توجه داشته باشیم چرا که خیرین و علاقمندان به خاندان اهل بیت(ع) نیز می‌توانند مشارکت لازم را داشته باشند اما در این مورد باید برنامه و مطالبه مشخصی داشته باشیم تا افراد به صورت نقدی و غیرنقدی مشارکت کنند.

وی به برخی از ظرفیت‌های موجود در قم اشاره و خاطرنشان کرد: حضور گسترده امامزادگان در قم نشان از عنایت ویژه خاندان اهل بیت(ع) به شهر قم و مردم این شهر است که باید قدردان این جایگاه باشیم.

انتهای پیام/ت