کد خبر ۴۸۸۴۲ ۲۳۸ بازدید انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۳
معاون صنایع دستی استان قم ؛

زنگ سفال، در دو مدرسه ابتدایی به اجرا درآمد

بحرینی گفت:با شروع سال تحصیلی جدید نیز، زنگ سفال، در دو مدرسه ابتدایی به اجرا درآمد که با استقبال دانش آموزان و اولیاء و مربیان روبه رو شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ حسن بحرینی،معاون صنایع دستی استان قم ،اظهار کرد: این بسته‌های آموزشی حاوی یک بسته گل رس سفالگری، قالب‌هایی به اشکال مختلف و همچنین یک وردنه بود که به صورت یک جعبه بسته بندی شده و به مناسبت هفته مشاغل، در مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها توزیع شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده، در آینده نزدیک نیز دوره‌های کوتاه مدت آموزش زیورآلات سنتی و منبت چوب به صورت کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: این کارگاه‌های آموزشی با حضور هنرمندان نامی استان با هدف آشنا کردن دانش آموزان و نونهالان با هنرهای ظریف و صنایع دستی و آشنایی نزدیک با پیشکسوتان هنرهای زیبا در مدارس اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با شروع سال تحصیلی جدید نیز، زنگ سفال، در دو مدرسه ابتدایی به اجرا درآمد که با استقبال دانش آموزان و اولیاء و مربیان روبه رو شد.

بحرینی ادامه داد: در زنگ سفال دانش آموزان به طور عملی با روش قالب زنی، ایجاد بافت در سفال و ساخت اشکال حجمی آشنا شدند که تعدادی از بهترین کارهای سفال دانش آموزان بعد از پخته شدن در کوره سفال پزی، در محل نگارخانه معاونت صنایع دستی استان قرار گرفت تا مورد بازدید عموم قرار گیرد.