کد خبر ۵۰۴۵۲ ۱۳۲ بازدید انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۳

قم غرق سرور در میلاد پیامبر نور

در سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) گوشه گوشه‌ی دارالمومنین قم غرق در نور و سرور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، امروز مصادف با 17 ربیع الاول روز میلاد پیامبر مکرم اسلام محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع)، شهر قم و حرم مطهر حضرت معصومه(س) میزبان خیل محبان آل الله از سراسر کشور و همچنین مسلمانان و شیعیان کشورهای همسایه است.

زائرین و مجاورین در آستان مقدس حضرت معصومه(س) جمع شده اند و ضمن تبریک این عید بزرگ به دخت کریمه نبی مکرم، در جشن ها و مراسم این حرم مطهر همراه شده و هرکس به گونه‌ای، کسی با توزیع شیرینی، جمعی با مولودی‌خوانی و ...  شادی خود را ابراز می کنند.

امروز پیش از نماز ظهر، قبل از نماز مغرب و پس از اقامه نماز عشا مراسم‌های سخنرانی با حضور اساتید و مداحی و مولودی خوانی و حضور گروه های تواشیح در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برپا است.

همزمان با عید میلاد نبی مکرم اسلام گوشه گوشه دارالمومنین قم غرق در سرور و شادمانی است، علاوه بر حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران میعادگاه منتظران نیز امروز با برگزاری مراسم جشن و ویژه برنامه هایی میزبان آنانی است که در این مسجد مقدس برای عرض تبریک به امام عصر(عج) حضور یافته اند.

**برپایی جشن میلاد نبوی در 35 بقعه

برگزاری مراسم های جشن میلاد نبوی در 35 بقعه استان قم نیز از شب گذشته آغاز شده است و امروز و امشب ادامه خواهد داشت، همچنین نوای مولودی و سرور از مساجد شهر به گوش میرسد و شهروندان با برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع شربت و شیرینی ارادت خود را به این خاندان با برکت ابراز می کنند.

**برگزاری مراسم جشن در بیوت مراجع و علما

امروز در بیوت و دفاتر مراجع و علما نیز مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) برپاست؛ امروز چهارشنبه و پنجشنبه در دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در مدرسه امام امیرالمومنین(ع) واقع در ابتدای خیابان صفائیه قم از ساعت ده صبح با حضور این مرجع تقلید و فضلا و علمای حوزه همچنین سایر اقشار مردم برپا خواهد شد.

مراسم مشابهی نیز در بیوت سایر مراجع و علما از جمله حضرت آیات شبیری زنجانی، علوی بروجرودی و ... برپا می شود و حضور عموم در این مجالس آزاد است.

**مراسم عمامه گذاری توسط مراجع

همچنین امروز به مناسبت عید میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) مراسم عمامه گذاری توسط مراجع عالیقدر آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله نوری همدانی و آیت الله علوی گرگانی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام