کد خبر ۵۱۴۲۷ ۱۳۰۷ بازدید انتشار : ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۳
آیت الله علوی گرگانی:

9 دی از نعمت های بزرگ الهی برای نظام اسلامی است

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید با اشاره به سالروز حماسه نهم دی ماه و ایام الله دهه بصیرت گفت: این حضور پرشور برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ ایران به ثبت رسید. 9 دی به عنون روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، وی روز جمعه در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه جهادی منتظران خورشید، در قم اظهار داشت: در فتنه 88 دست دشمنان پشت دست ها بود و فتنه گران را راهنمایی می کردند و یک عده نیز در داخل کشور گول خورده بودند و نزدیک بود مملکت را از دست بدهند.


وی با تاکید بر ضرورت نگهداری و محافظت از انقلاب اسلامی گفت: خداوند در 9 دی بر سر همگان منت گذاشت که این انقلاب حفظ شود و اکنون نیز اگر قدر این نعمت را بدانید خدا آن را نگه می دارد، ولی اگر کوتاهی کنید، همان گونه که در قرآن فرموده کسان دیگری را جایگزین شما می کند و برای خدا کاری ندارد که دسته ای را کنار بزند و دسته ای دیگر را حکمفرما کند.


ملت ایران در راهپیمایی 9 دی سال 88 برای محکومیت حرمت شکنی عاشورای حسینی بعد از فتنه همان سال با حضور چشمگیرخود، بصیرت و هوشیاری ملت مسلمان را به رخ جهانیان کشیدند، این حضور پرشور برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ ایران به ثبت رسید. 9 دی به عنون روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گذاری شده است.


این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از فعالیت های گروه های جهادی افزود: انسانی که برای رضای خدا به بیچارگان خدمت می کند، مورد توجه ویژه خداوند قرار می گیرد.


آیت الله علوی گرگانی، حضور مسئولان در بین طبقات مستضعف و محروم جامعه را ضروری دانست و گفت: این که یک مسئول از نزدیک مشکلات مردم را ببیند موضع اثر بیشتری دارد، چراکه انسان در دیدن ها بیشتر از شنیدن ها به واقعیت ها پی می برد.
وی اضافه کرد: مسئولان اگر بتوانند گاهی بازدید و دیداری را از محرومان داشته باشند، خیلی خوب است، چون کمک کردن به دیگران یکی از مسئولیت هایی است که به دوش همه ما است.


آیت الله علوی گرگانی همچنین با بیان این که در عرصه خدمت رسانی همه کارها فقط بدنی نیست بلکه مسائل مالی نیز برای پیشبرد اهداف لازم است، افزود: مسئولان و خیران اگر خدمت های مالی را نیز در اختیار گروه های جهادی بگذارند، آنها بهتر می توانند نسبت به رفع مشکل گاز، آب، برق، تلفن و سایر کمبودهای مناطق محروم اقدام کنند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور و مسئول جبهه جهادی منتظران خورشید نیز در این دیدار با اشاره به برخی اقدام های این گروه، افزود: جبهه جهادی منتظران از 150 تن از رزمندگان دوران دفاع مقدس تشکیل شده که همراه با خانواده خود در راستای محرومیت زدایی فعالیت می کنند.
اسماعیل احمدی، زمان تشکیل جبهه یاد شده را سال 1381 ذکر کرد و افزود: در حال حاضر دامنه خدمت رسانی منظران خورشید از روستاهای قم تا روستاهای سیستان و بلوچستان و خوزستان است.


وی با اذعان به به اهتمام جدی این گروه جهادی برای آبادانی شهرها و روستاهای محروم از فراهم نمودن امکانات فرهنگی خوب و مناسب جهت آشنایی مردم با مسائل دینی خبر داد و افزود: خدمات پزشکی خوبی نیز ارایه می شود و تمام تخصص های پزشکی را وارد نقاط کم برخوردار نموده و اردوگاه هایی را بر پا کرده ایم.
وی فعالیت های کمیته ورزشی را در جهت تامین شادابی و سلامتی مردم مهم ارزیابی کرد و گفت: تشکیل گروه های جهادی یک حرکت خودجوش مردمی است و به همین علت به حمایت های دولتی نیاز دارد.