کد خبر ۵۲۴۴۴ ۱۷۵ بازدید انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۷
آیت‌الله سعیدی:

دستگاه قضایی نسبت به فریب خوردگان با رأفت اسلامی برخورد کند

امام جمعه قم با بیان اینکه آشوب‌ها و فتنه‌های اخیر به مثابه جنگ احزاب بود گفت: در این فتنه آمریکا، کشور‌های اروپایی، سلطنت‌ طلب‌ها، کشو‌های مرتجع منطقه و منافقان داخلی و خارجی با قصد براندازی جمهوری اسلامی ایران وارد صحنه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد  سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد اظهار کرد: تقوا، مایه نگه‌داری مقام انسانیت است و انسان برای این مقام و شخصیتی که خداوند به او عنایت کرده است دشمنان بیرونی و درونی بسیار زیادی دارد، بنا بر این باید دشمنان را بشناسد و موانع رشد و کمال را از بین ببرد.

وی افزود: پرورش تقوا در وجود انسان، قدرت و توان استقامت و مبارزه‌ در راه رشد و کمال را به انسان عنایت می‌کند و باید از عواملی که با تقوا در ستیز هستند دوری کنیم و عوامل تقویت تقوا را افزایش دهیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه انسان‌ از الگوهای خود تاثیر می‌گیرد خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه انسان‌ها از الگو‌های خود تاثیر می‌گیرند، به همین دلیل باید الگو‌های حسنه برای خود انتخاب کنند و خداوند نیز در سوره آل عمران، حضرت ابراهیم را به عنوان یکی از الگوهای حسنه معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه حیات‌ انسان‌ها از ابتدا تا پایان با رنج و مشقت آمیخته شده است ادامه داد: انسان‌ها با توجه به سختی‌هایی که در زندگی دارند، دوست دارند که الگویی در زندگی داشته باشند تا با تأسی به آن الگو، از موانع و مشکلات خود عبور کنند و خداوند نیز به همین دلیل در قرآن کریم بر انتخاب الگوی حسنه تاکید دارد.

آیت‌الله سعیدی گفت: خداوند همانگونه که انسان را خلق کرده است به همین صورت نیز سعادت و هدایت انسان‌ها را بر عهده گرفته است تا انسان‌ها به رشد و کمال و سعادت دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: انسان‌ها باید افرادی که در مسیر بندگی و رضایت الهی حرکت می‌کنند را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند و به آن‌ها تأسی کنند تا به سعادت و کمال برسند.

امام جمعه قم اظهار کرد: خداوند متعال برای رسیدن انسان‌ به کمال و سعادت، الگوهایی را در زندگی انسان‌ها قرار داده است تا انسان‌ها با تأسی به آن‌ها به سعادت و کمال برسد و امیدواریم خداوند به ما نیز کمک کند تا با انتخاب الگو‌های حسنه به سعادت دست پیدا کنیم.

آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های دوم نماز جمعه عنوان کرد: همه مردم باید این نکته را بدانند که مبارزه جمهوری اسلامی ایران با استکبار جهانی برای حاکمیت اسلام و قرآن است و به همین دلیل نیز انقلاب اسلامی، طاغوت را مانند غده‌ای چرکین خارج کرد.

وی افزود: ملت ایران با دین‌باوری تصمیم‌ گرفت تا با عقب‌ماندگی تحمیلی مقابله و مبارزه کند و رشد و توسعه را بر پایه اسلام و مکتب اهل بیت‌(ع) دنبال کند و به همین دلیل نیز در مقابل دشمنان ایستاد و از ابتدا تا کنون نیز از راهی که در پیش گرفته‌ صیانت کرده و به دشمنان اجازه نداده‌ است که به اهداف خود دست پیدا کنند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، همواره در حال توطئه و برنامه‌ریزی برای بازگرداندن رژیم طاغوت و از بین بردن انقلاب اسلامی بوده اند اما به فضل الهی هر بار با شکست روبه رو شده‌اند.

وی ادامه داد: مردم ایران با اقدام حماسی خود در دهه بصیرت، بار دیگر فتنه و توطئه دشمنان را خنثی کردند و ما نیز به دشمنان هشدار می‌دهیم که اگر بخواهند توطئه‌ها و فتنه‌ها را ادامه دهنده ملت ایران بار دیگر در مقابل آن‌ها خواهند ایستاد.

آیت‌الله سعیدی گفت: مردم ایران از ابتدای انقلاب اسلامی حماسه‌های گوناگونی آفریده‌اند و همواره در صحنه حضور داشته‌اند و سر دشمنان و  فتنه‌گران را به سنگ کوبیده‌اند؛ دشمنان باید بدانند که ملت ایران همیشه در مقابل استکبار جهانی، توطئه‌گران و متجاوزان خواهد ایستاد و شکست ناپذیر است.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های دولت‌، همچنان فشار‌های زیادی به مردم وارد می‌شود و مسؤولان باید برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنند چراکه تحقق وعده‌های معیشتی و اقتصادی موجب اعتماد عمومی مردم به دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

امام جمعه قم اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم فرمودند همه ما مسؤولیم و هیچکس حق ندارد از بار مسؤولیت شانه خالی کند، مسؤولان باید یک برنامه کوتاه مدت برای رفع مشکلات مردم طراحی کنند تا به زودی شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم.

وی افزود: مسؤولان باید به این نکته توجه داشته باشند که با محافظه‌کاری، تردید، در نظر گرفتن مصالح مدیران ناکارآمد و ترجیح دادن مصالح این افراد بر عامه مردم، شرایط کشور بهبود پیدا نخواهد کرد. امام علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر فرمودند خواص افرادی هستند که در هنگام آسایش پرخرج هستند و فشار زیادی به حکومت وارد می‌‌کنند و در هنگام سختی و مشکلات نیز کمتر از دیگران کمک می‌کنند بنا بر این مسؤولان باید به اعتدال در راه حق، همگانی کردن عدل و انصاف در جامعه و جلب رضایت عمومی توجه ویژه داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد که فتنه اخیر در خارج از کشور طراحی و برنامه‌ریزی شده بود، اما نباید از بستر نارضایتی موجود در کشور غافل شویم چراکه اگر این بستر در کشور آماده نبود، دشمنان و فتنه‌گران نمی‌توانستند اغتشاش و آشوب کنند و مقام معظم رهبری نیز در این مورد فرمودند که اگر بتوانیم نقاط ضعف خود را برطرف کنیم، آمریکا و دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: آشوب‌ها و فتنه‌های اخیر به مثابه جنگ احزاب بود، در این فتنه آمریکا، کشور‌های اروپایی، سلطنت‌ طلب‌ها، کشو‌های مرتجع منطقه و منافقان داخلی و خارجی با قصد براندازی جمهوری اسلامی ایران وارد صحنه شدند و گمان می‌کردند که جمهوری اسلامی ایران اگرچه در جبهه بیرونی با قدرت است اما به علت تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی، در داخل دچار مشکلات زیادی است و به همین دلیل تصمیم گرفتند که بار دیگر بخت خود را بیازمایند، اما حضور به موقع مردم در صحنه، اقتدار و عزت ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد به گونه‌ای که مقامات رژیم صهیونیستی اقرار کردند که شکست مردم ایران ممکن نیست.

وی با بیان اینکه فضای مجازی تاثیرات زیادی در زندگی فردی و اجتماعی دارد افزود: برخی از کانال‌ها اجتماعی و فضای مجازی در آلوده‌ کردن ذهن جوانان تاثیر‌گذار بودند چراکه هیمنه نظام استکبار در فضای مجازی مشخص است، بنا بر این باید تلاش جدی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات انجام شود و همچنین پیام‌رسان‌های داخلی نیز باید تقویت شوند و این امر بسیار ضروری است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در شرایط حاضر باید از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات استفاده کنیم خاطرنشان کرد: تریبون‌های عمومی و رسمی به جای پاشیدن بذر ناامیدی و تفرقه در کشور، باید در مسیر امید، همدلی و خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند و به عنوان قرار‌گاه‌های فرهنگی برای نشر معارف و مبارزه با دشمن به کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: تفکیک میان فریب خوردگان و دشمنان در دستگاه قضا ضرورت دارد، دستگاه قضایی باید نسبت به فریب خوردگان با رأفت اسلامی برخورد کند اما نسبت به افرادی که به اسلام، قرآن و مراکز اسلامی و مذهبی اهانت کردند و پرچم کشور را به آتش کشیدند باید قاطعانه برخورد شود.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر دوری از تصمیم‌های تنش‌زا گفت: به همه مسؤولان کشور تأکید می‌کنم که در همه مسائل، چه در بحث بودجه و برنامه و دیگر مسائل از اعلام تصمیمات تنش‌زا خود‌داری کنند؛ همچنین لازم است مسؤولان در زمینه مطالبات مدنی مردم مانند رسیدگی به موسسات اعتباری، فساد اقتصادی، حقوق‌های نجومی و ناکار آمدی مدیران، راه‌حل‌های مناسب داشته باشند و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند چراکه اگر این مشکلات برطرف نشود دشمنان از همین بستر‌ها برای فتنه و آشوب استفاده خواهند کرد.